Αναγνωστική πρόσληψη, κατανόηση και αξιολόγηση επίδοσης των παιδιών-αναγνωστών στην εποχή του λειτουργικού αναλφαβητισμού

Συγγραφείς

  • Σμαράγδα Παπαδοπούλου Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος
  • Ιωάννης Σπαντιδάκης Πανεπιστήμιο Κρήτης
  • Σταμάτης Γκούμας Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2025i2.1912

Λέξεις-κλειδιά:

πολυτροπικά κείμενα, ανάγνωση, γραπτός λόγος, γραμματισμός, λειτουργικός αναλφαβητισμός στην εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη εξετάζει την δεξιότητα  του γραπτού λόγου των μαθητών δημοτικής εκπαίδευσης μέσω της διδασκαλίας πολυτροπικών κειμένων, αναλύοντας θεωρητικές και πρακτικές πτυχές της γλωσσικής ανάπτυξης και διδασκαλίας. Παρουσιάζονται οι βασικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη του γραμματισμού και η συμβολή της πολυτροπικότητας στο πεδίο του γραπτού λόγου. Μας αφορά η  αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας των πολυτροπικών κειμένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η κατανόηση κειμένου επισημαίνοντας τη θετική τους επίδραση στην παραγωγή και στην εξέλιξη του γραπτού λόγου των μαθητών με έμφαση στο ενδιαφέρον τους και τη δημιουργικότητα, ενισχύοντας το περιεχόμενο, το λεξιλόγιο, τη συνοχή και τη δομή των γραπτών τους στην εποχή πριν μας διαδεχθούν τα επιστημονικά δεδομένα για λειτουργικό αναλφαβητισμό στην εκπαίδευση.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Σμαράγδα Παπαδοπούλου, Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος

Καθηγήτρια
ΔΙΠΑΕ

Ιωάννης Σπαντιδάκης, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Καθηγητής
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Σταμάτης Γκούμας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Υποψήφιος Διδάκτωρ Π.Τ.Δ.Ε.
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Λήψεις

Δημοσίευση

2025-07-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Παπαδοπούλου Σ., Σπαντιδάκης Ι., & Γκούμας Σ. (2025). Αναγνωστική πρόσληψη, κατανόηση και αξιολόγηση επίδοσης των παιδιών-αναγνωστών στην εποχή του λειτουργικού αναλφαβητισμού. Επιστήμες Αγωγής, 2025(2), 145–157. https://doi.org/10.26248/edusci.v2025i2.1912

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)

1 2 > >>