Αναγνωστική πρόσληψη, κατανόηση και αξιολόγηση επίδοσης των παιδιών-αναγνωστών στην εποχή του λειτουργικού αναλφαβητισμού
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2025i2.1912Λέξεις-κλειδιά:
πολυτροπικά κείμενα, ανάγνωση, γραπτός λόγος, γραμματισμός, λειτουργικός αναλφαβητισμός στην εκπαίδευσηΠερίληψη
Η παρούσα μελέτη εξετάζει την δεξιότητα του γραπτού λόγου των μαθητών δημοτικής εκπαίδευσης μέσω της διδασκαλίας πολυτροπικών κειμένων, αναλύοντας θεωρητικές και πρακτικές πτυχές της γλωσσικής ανάπτυξης και διδασκαλίας. Παρουσιάζονται οι βασικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη του γραμματισμού και η συμβολή της πολυτροπικότητας στο πεδίο του γραπτού λόγου. Μας αφορά η αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας των πολυτροπικών κειμένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η κατανόηση κειμένου επισημαίνοντας τη θετική τους επίδραση στην παραγωγή και στην εξέλιξη του γραπτού λόγου των μαθητών με έμφαση στο ενδιαφέρον τους και τη δημιουργικότητα, ενισχύοντας το περιεχόμενο, το λεξιλόγιο, τη συνοχή και τη δομή των γραπτών τους στην εποχή πριν μας διαδεχθούν τα επιστημονικά δεδομένα για λειτουργικό αναλφαβητισμό στην εκπαίδευση.