Η Ενσωμάτωση της Τεχνολογίας στη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία Στρατηγικών Γραπτού Λόγου. Από την Θεωρία στην Πράξη με τη Πολυμεσική Εφαρμογή READ WRITE THINKER

Συγγραφείς

  • Ιωάννης Σπαντιδάκης Πανεπιστήμιο Κρήτης
  • Μαρία Ράλλη Πανεπιστήμιο Κρήτης

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1613

Λέξεις-κλειδιά:

τεχνολογία, διαφοροποιημένη διδασκαλία στρατηγικών, δυσκολίες παραγωγής γραπτού λόγου, μεταγνώση

Περίληψη

Το παρόν άρθρο προσεγγίζει τη διαφοροποιημένη διδασκαλία γραπτού λόγου υπό το πρίσμα της καλλιέργειας των μεταγνωστικών δεξιοτήτων μέσω της σαφούς διδασκαλίας στρατηγικών. Με δεδομένο πως η διαφοροποιημένη διδασκαλία έχει ως ζητούμενο την ουσιαστική εμπλοκή όλων των μαθητών, η ενθάρρυνση της ενεργητικής μάθησης και  η καλλιέργεια της ενημερότητας των γνώσεων που αποκτούν οι μαθητές επισημαίνει τη σύνδεση ανάμεσα στη διαφοροποιημένη διδασκαλία και τις μεταγνωστικές δεξιότητες.  Υπογραμμίζεται η συμβολή της σαφούς διδασκαλίας στρατηγικών στην υποστήριξη της σύνθεσης κειμένου μαθητών  με και χωρίς δυσκολίες παραγωγής γραπτού λόγου και τονίζεται η αναγκαιότητα της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στις υπάρχουσες αποτελεσματικές διδακτικές πρακτικές. Επιπρόσθετα, επισημαίνεται ο καίριος ρόλος των πολυμεσικών περιβαλλόντων τα οποία με τα τεχνολογικά και παιδαγωγικά χαρακτηριστικά που διαθέτουν υποστηρίζουν τη διαφοροποιημένη διδασκαλία στρατηγικών στο πλαίσιο της φθίνουσας καθοδήγησης, υποστηριζόμενο από το πολυμεσικό περιβάλλον  Read Write Thinker.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Ιωάννης Σπαντιδάκης, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Καθηγητής ΠΤΔΕ
Σχολή Επιστημών Αγωγής
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Μαρία Ράλλη, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Διδάκτωρ ΠΤΔΕ
Σχολή Επιστημών Αγωγής
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Λήψεις

Δημοσίευση

2022-06-23

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Σπαντιδάκης Ι., & Ράλλη Μ. (2022). Η Ενσωμάτωση της Τεχνολογίας στη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία Στρατηγικών Γραπτού Λόγου. Από την Θεωρία στην Πράξη με τη Πολυμεσική Εφαρμογή READ WRITE THINKER. Επιστήμες Αγωγής, 2022(2), 251–279. https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1613

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)