Προσεγγίσεις Ελλήνων Εκπαιδευτικών για την Κοινωνική Δικαιοσύνη με βάση το μοντέλο της Fraser

Συγγραφείς

  • Γεώργιος Σόρκος Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Αγγελική Λαζαρίδου Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Βασιλική Πολυμεροπούλου Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Ευστάθιος Ξαφάκος Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2021i2.1533

Λέξεις-κλειδιά:

Κοινωνική Δικαιοσύνη, Αναδιανομή, Αναγνώριση, Εκπροσώπηση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας ποσοτικής έρευνας είναι ο προσδιορισμός των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη δυνατότητα της μετασχηματιστικής ικανότητας που διαθέτουν, ώστε να προωθήσουν την κοινωνική δικαιοσύνη τόσο στο πεδίο της ρητορικής όσο και σε αυτό της εκπαιδευτικής τους πρακτικής. Αφορμή για τη διενέργειά της είναι η καταγεγραμμένη βιβλιογραφικά παραδοχή ότι η βελτίωση και η αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας, υπό τις τρέχουσες υπερ-διαφοροποιημένες περιστάσεις, απαιτούν την ανάληψη νέων και περισσότερο σύνθετων ρόλων από την πλευρά του εκπαιδευτικού προσωπικού, με την εφαρμογή προγραμμάτων που να σχετίζονται με την κοινωνική δικαιοσύνη. Διακόσιοι δεκαεννέα εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κλήθηκαν με τη χρήση ερωτηματολογίου να προβληματιστούν επί θεμάτων που άπτονται της κοινωνικής δικαιοσύνης, μέσω σύντομων σεναρίων-μελετών περίπτωσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν τον προσανατολισμό των εκπαιδευτικών προς την κοινωνική δικαιοσύνη. Σε ό,τι αφορά, δε, τις επιμέρους διαστάσεις της, σύμφωνα με το θεωρητικό μοντέλο της NancyFraser (1995, 1996, 2005), εστιάζουν περισσότερο σε θέματα που σχετίζονται με την αναδιανομή και την εκπροσώπηση και δευτερευόντως με την αναγνώριση.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Γεώργιος Σόρκος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Δρ. Επιστημών Αγωγής ΠΤΠΕ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Αγγελική Λαζαρίδου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Επίκουρη Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ

Βασιλική Πολυμεροπούλου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Υποψήφια Διδάκτωρ, ΠΤΔΕ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Ευστάθιος Ξαφάκος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Υποψήφιος Διδάκτωρ, ΠΤΔΕ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2021-05-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Σόρκος Γ., Λαζαρίδου Α., Πολυμεροπούλου Β., & Ξαφάκος Ε. (2021). Προσεγγίσεις Ελλήνων Εκπαιδευτικών για την Κοινωνική Δικαιοσύνη με βάση το μοντέλο της Fraser. Επιστήμες Αγωγής, 2021(2), 145–160. https://doi.org/10.26248/.v2021i2.1533

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)