Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής olympiaedu3@gmail.com Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Συγγραφείς

  • Ευγενία Τάσσου Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
  • Γεώργιος Ιορδανίδης Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i3.1830

Λέξεις-κλειδιά:

καινοτομία, σχολική ηγεσία, Ειδική Αγωγή, Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής

Περίληψη

Με δεδομένο ότι, στην ελληνική πραγματικότητα, η καινοτομία βρίσκει εφαρμογή μέσα από τα Διεπιστημονικά και Ευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Προγράμματα, η παρούσα έρευνα μελετά τον ηγέτη και τον τρόπο που επιδρά στην εφαρμογή και προώθηση καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής. Μεθοδολογικά υιοθετήθηκε η αξιοποίηση μικτών προσεγγίσεων. Με τυχαία δειγματοληψία 242 συμμετέχοντες από σύνολο 2.229 εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε Ειδικά Σχολεία Β/θμιας Εκπαίδευσης της ελληνικής επικράτειας συμπλήρωσαν το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Με τη δειγματοληψία ευκολίας, 8 εκπαιδευτικοί επιλέχθηκαν για τη διεξαγωγή των συνεντεύξεων. Από τα ευρήματα προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την καινοτομία στην Ειδική Αγωγή ως προώθηση νέων αντιλήψεων και την ταυτίζουν, πρωτίστως, με τις Νέες Τεχνολογίες. Ο πολλαπλός ρόλος του καινοτομικού ηγέτη διακρίνεται με σαφήνεια και δίνεται έμφαση στο αναβαθμισμένο επαγγελματικό προφίλ του διευθυντή Ειδικής Αγωγής, στον οποίο και αποδίδονται συγκεκριμένες ηγετικές πρακτικές για την εισαγωγή καινοτόμων δράσεων.  

Βιογραφικά Συγγραφέων

Ευγενία Τάσσου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Εκπαιδευτικός ΠΕ02.ΕΑΕ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Γεώργιος Ιορδανίδης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Καθηγητής
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2024-12-03

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Τάσσου Ε., & Ιορδανίδης Γ. (2024). Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής olympiaedu3@gmail.com Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Επιστήμες Αγωγής, 2024(3), 153–179. https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i3.1830

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα