Ο Θεσμός του Μέντορα: Απόψεις Έμπειρων Εκπαιδευτικών για τις Προϋποθέσεις και τα Προσδοκώμενα Οφέλη

Authors

  • Ελένη Μακροπούλου
  • Γεώργιος Ιορδανίδης University of Western Macedonia

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2016i2.1210

Keywords:

Μέντορες, νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί, οφέλη μεντορισμού, ανάλυση περιεχομένου

Abstract

This paper provides evidence on key participants in a future induction program of newly appointed teachers, their expectations from mentoring, and the factors affecting its successful implementation in Greek Secondary Education. Accordingly, mentoring by experienced teachers is approached as a rewarding learning experience with benefits affecting the whole educational system. It is also viewed as a highly demanding professional practice, which should be insured by overcoming barriers imposed by the educational system’s organisation and culture, implementing a reliable system for selecting and preparing potential mentors as well as evaluating the work offered by them.

Author Biographies

Ελένη Μακροπούλου

Βιολόγος - Εκπαιδευτικός B’/βάθμιας Εκπ/σης,
ΜΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Γεώργιος Ιορδανίδης, University of Western Macedonia

Αναπληρωτής καθηγητής
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Published

2016-06-06

How to Cite

Μακροπούλου Ε., & Ιορδανίδης Γ. (2016). Ο Θεσμός του Μέντορα: Απόψεις Έμπειρων Εκπαιδευτικών για τις Προϋποθέσεις και τα Προσδοκώμενα Οφέλη. Education Sciences, 2016(2), 162–174. https://doi.org/10.26248/.v2016i2.1210