Η Καλλιέργεια της Δημιουργικής Γραφής μέσα από το μάθημα της Λογοτεχνίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i4.1811Λέξεις-κλειδιά:
Δημιουργική Γραφή, Λογοτεχνία, γραπτός λόγος, φαντασία, δημιουργικότηταΠερίληψη
Η Δημιουργική Γραφή, με παιγνιώδη τρόπο, στοχεύει στη διέγερση της δημιουργικότητας, της φαντασίας, της φυσικότητας και της αυτοαναφορικότητας κατά την παραγωγή του γραπτού λόγου. Η παρούσα μελέτη εξετάζει την καλλιέργειά της μέσα από το μάθημα της Λογοτεχνίας, καθώς αυτό, εστιάζοντας στη βιωμένη εμπειρία και στις λεπτές αποχρώσεις της ζωής, ενισχύει τη συναισθηματική επίγνωση και την αξιοποίηση της φαντασίας των μαθητών. Το ερευνητικό πλαίσιο υποδεικνύει ότι η Δημιουργική Γραφή τόνωσε σημαντικά το κίνητρο και το ενδιαφέρον των μαθητών για συγγραφή, ωστόσο κρίνεται απαραίτητη η περαιτέρω κατάρτιση των εκπαιδευτικών, για την ενίσχυση της επάρκειας και της αυτοπεποίθησής τους κατά τη διδασκαλίας της.