Ανάπτυξη αναγνωστικών στρατηγικών του δίγλωσσου αναγνώστη με αξιοποίηση μεθοδολογιών του εκπαιδευτικού δράματος: Μια πειραματική μελέτη
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i2.1821Λέξεις-κλειδιά:
Δίγλωσσος αναγνώστης, στρατηγικές ανάγνωσης, θεατροπαιδαγωγική, θέατρο στην εκπαίδευση, ανάγνωσηΠερίληψη
Στόχος της πειραματικής μελέτης είναι να διερευνήσει τον αντίκτυπο της διδασκαλίας με βάση το δράμα στην ανάπτυξη των στρατηγικών ανάγνωσης που χρησιμοποιούν δίγλωσσοι μαθητικοί πληθυσμοί. Ο ερευνητικός σχεδιασμός που ακολουθήθηκε περιελάμβανε προμέτρηση των αναγνωστικών στρατηγικών δύο ομάδων ελέγχου και μίας πειραματικής ομάδας 388, συνολικά, αναδυόμενα δίγλωσσων μαθητών με σταθμισμένη κλίμακα, θεατροπαιδαγωγικές παρεμβάσεις διάρκειας επτά εβδομάδων, και μεταμέτρηση των αναγνωστικών στρατηγικών. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι το θέατρο του αναγνώστη και η δραματοποιημένη αφήγηση ιστοριών αποτέλεσαν επιτυχημένες μεθόδους ανάπτυξης της στρατηγικής σκέψης των δίγλωσσων μαθητών στην ανάγνωση και παρουσίασαν μεγάλο μέγεθος επίδρασης και στατιστικά σημαντικές διαφορές στη χρήση γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών στρατηγικών. Τα ευρήματα υποστηρίζουν την υπόθεση ότι η διδασκαλία με βάση το δράμα μπορεί να επηρεάσει τις στρατηγικές ανάγνωσης των δίγλωσσων αναγνωστών και να βελτιώσει τη χρήση τους, ιδίως όσον αφορά την ανάπτυξη της μεταγνώσης.