Ανάπτυξη αναγνωστικών στρατηγικών του δίγλωσσου αναγνώστη με αξιοποίηση μεθοδολογιών του εκπαιδευτικού δράματος: Μια πειραματική μελέτη

Συγγραφείς

  • Κωνσταντίνος Μαστροθανάσης Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • Μαρία Κλαδάκη Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • Αικατερίνη Βάσιου Πανεπιστήμιο Κρήτης

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i2.1821

Λέξεις-κλειδιά:

Δίγλωσσος αναγνώστης, στρατηγικές ανάγνωσης, θεατροπαιδαγωγική, θέατρο στην εκπαίδευση, ανάγνωση

Περίληψη

Στόχος της πειραματικής μελέτης είναι να διερευνήσει τον αντίκτυπο της διδασκαλίας με βάση το δράμα στην ανάπτυξη των στρατηγικών ανάγνωσης που χρησιμοποιούν δίγλωσσοι μαθητικοί πληθυσμοί. Ο ερευνητικός σχεδιασμός που ακολουθήθηκε περιελάμβανε προμέτρηση των αναγνωστικών στρατηγικών δύο ομάδων ελέγχου και μίας πειραματικής ομάδας 388, συνολικά, αναδυόμενα δίγλωσσων μαθητών με σταθμισμένη κλίμακα, θεατροπαιδαγωγικές παρεμβάσεις διάρκειας επτά εβδομάδων, και μεταμέτρηση των αναγνωστικών στρατηγικών. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι το θέατρο του αναγνώστη και η δραματοποιημένη αφήγηση ιστοριών αποτέλεσαν επιτυχημένες μεθόδους ανάπτυξης της στρατηγικής σκέψης των δίγλωσσων μαθητών στην ανάγνωση και παρουσίασαν μεγάλο μέγεθος επίδρασης και στατιστικά σημαντικές διαφορές στη χρήση γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών στρατηγικών. Τα ευρήματα υποστηρίζουν την υπόθεση ότι η διδασκαλία με βάση το δράμα μπορεί να επηρεάσει τις στρατηγικές ανάγνωσης των δίγλωσσων αναγνωστών και να βελτιώσει τη χρήση τους, ιδίως όσον αφορά την ανάπτυξη της μεταγνώσης.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Κωνσταντίνος Μαστροθανάσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Υποψήφιος Διδάκτορας Π.Τ.Δ.Ε.
Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Μαρία Κλαδάκη, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε. 
Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Αικατερίνη Βάσιου, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε.
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Λήψεις

Δημοσίευση

2024-07-26

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μαστροθανάσης Κ., Κλαδάκη Μ., & Βάσιου Α. (2024). Ανάπτυξη αναγνωστικών στρατηγικών του δίγλωσσου αναγνώστη με αξιοποίηση μεθοδολογιών του εκπαιδευτικού δράματος: Μια πειραματική μελέτη. Επιστήμες Αγωγής, 2024(2), 79–100. https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i2.1821

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)