Στάση απέναντι στην Ιστορία και διαδραστικά περιβάλλοντα μάθησης
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i3.1731Λέξεις-κλειδιά:
Ιστορία, διαδραστικό περιβάλλον, μάθηση, στάση, κλίμακα ΕΔΙΣΠερίληψη
Η δημιουργία περιβαλλόντων μάθησης που να είναι διαδραστικά, πολυαισθητηριακά, μαθητοκεντρικά συνιστά μια πρόκληση στο πλαίσιο της ιστορικής ψηφιακής εκπαίδευσης. Όταν τέτοια περιβάλλοντα, που επιχειρούν να κινητοποιήσουν τους μαθητές/τριες χρησιμοποιώντας συνδυασμό κειμένου, εικόνας, γραφικών, ήχου, βίντεο, εφαρμόζονται στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας, τους δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν ικανότητες και στρατηγικές, να σκέφτονται ιστορικά, να ενσωματώνουν στην ερμηνεία τους για τα γεγονότα τον ιστορικό χωρο-χρόνο που αυτά συνέβησαν και να υιοθετούν θετική στάση απέναντι στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο. Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκε -με χρήση της έγκυρης και αξιόπιστης κλίμακας ΕΔΙΣ- η τροποποίηση της στάσης των μαθητών/τριών όταν χρησιμοποιούν το διαδραστικό περιβάλλον ΓΕΩ-ΙΣΤΩΡ και αναδείχθηκε η σημασία της χρήσης ανάλογων περιβαλλόντων μάθησης στην ιστορική εκπαίδευση.