The Impact of an Intervention Program on the Reading Comprehension of Multimodal Expository Texts and on Metacognition: A Case Study
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i3.1824Keywords:
Metacognition, visual literacy, reading comprehension, expository textsAbstract
Η έρευνα αυτή είναι αποτέλεσμα σχεδιασμού, εφαρμογής και αξιολόγησης της επίδρασης μιας διδακτικής παρέμβασης στην κατανόηση πολυτροπικών πληροφοριακών κειμένων σύγκρισης και στη μεταγνώση μαθητών/τριών Ε' τάξης Δημοτικού. Πρόκειται για μία ποιοτική ημι-πειραματική μελέτη περίπτωσης με στοιχεία έρευνας δράσης, που εφαρμόστηκε σε δύο συστεγαζόμενα Δημοτικά σχολεία αστικής περιοχής του Ηρακλείου Κρήτης. Το δείγμα αποτέλεσαν 41 μαθητές/ήτριες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η διδασκαλία στρατηγικών αναγνωστικής κατανόησης, που λαμβάνει υπόψη τα πολυτροπικά χαρακτηριστικά και την κειμενική δομή, και η διδακτική αξιοποίηση κοινωνικών και διαδικαστικών διευκολύνσεων, βελτίωσαν τα αποτελέσματα κατανόησης και συνέβαλαν θετικά στην ενίσχυση της μεταγνώσης του δείγματος.