Αντιλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη χρήση των ψηφιακών παιχνιδιών στην τάξη
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i2.1693Λέξεις-κλειδιά:
ψηφιακό παιχνίδι, διδασκαλία, αντιλήψεις εκπαιδευτικών, Πρωτοβάθμια ΕκπαίδευσηΠερίληψη
Τα ψηφιακά παιχνίδια τα τελευταία χρόνια έχουν κερδίσει το ενδιαφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας ως βασικό εργαλείο της σύγχρονης διδασκαλίας. Ως εκ τούτου, διαφαίνεται ότι η χρήση ψηφιακών παιχνιδιών στη διδασκαλία εξαρτάται από τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών, οι οποίες μπορεί να ποικίλλουν, άλλοτε λειτουργώντας ανασταλτικά και άλλοτε προωθώντας την καινοτομία. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών, για τη χρήση των ψηφιακών παιχνιδιών στη διδασκαλία, καθώς και για τις δυσκολίες που αυτοί αντιμετωπίζουν, όσον αφορά την ένταξη των ψηφιακών παιχνιδιών στη μαθησιακή διαδικασία. Εφαρμόστηκε η ποιοτική μεθοδολογική προσέγγιση και χρησιμοποιήθηκε οδηγός ημιδομημένης συνέντευξης, ο οποίος δομήθηκε σε θεματικούς άξονες με βάση τον σκοπό και τα ερευνητικά ερωτήματα της μελέτης. Η θεματική ανάλυση ανέδειξε τη θετική διάθεση των εκπαιδευτικών απέναντι στην αξιοποίηση των ψηφιακών παιχνιδιών στη διδασκαλία, καθώς και τις δυσκολίες που θεωρούν ότι προκύπτουν κατά την προσπάθεια ενσωμάτωσης των ψηφιακών παιχνιδιών στη μαθησιακή διαδικασία. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν από τους φορείς της εκπαίδευσης για μια ουσιαστική εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία.