Γιατί να Συνεργαστούμε; Εκπαιδευτικοί, Γονείς, Μαθητές και Κοινωνικοί Φορείς Μιλούν για τη Σχέση του Σχολείου με το Περιβάλλον του

Συγγραφείς

  • Αγγελική Λαζαρίδου Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2022i1.1577

Λέξεις-κλειδιά:

Συνεργασία σχολείου-κοινωνίας, κοινωνικά συστήματα, κοινωνικό κεφάλαιο, σχολικοί οργανισμοί, μέτοχοι

Περίληψη

Στην παρούσα εργασία εξετάζονται οι σχέσεις των σχολείων με το εξωτερικό τους περιβάλλον μέσα από την οπτική των γονέων, των εκπαιδευτικών, των κοινωνικών φορέων, και των μαθητών. Η έρευνα πλαισιώνεται από τη θεωρία των κοινωνικών συστημάτων και τη θεωρία του κοινωνικού κεφαλαίου. Το βασικό ερώτημα της έρευνας είναι ο βαθμός ενσωμάτωσης των σχολείων στην ευρύτερη κοινότητα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με εστιασμένες συνεντεύξεις σε δείγμα 24 συμμετεχόντων, 6 σε κάθε ομάδα εστίασης. Στα αποτελέσματα αναδεικνύεται η πεποίθηση πως το σχολείο, παρά τις όποιες προσπάθειες, αλλαγές και μεταρρυθμιστικές κινήσεις, εξακολουθεί να λειτουργεί περισσότερο απομονωτικά, από ότι συμμετοχικά. Παρά τη σύμφωνη γνώμη των συμμετεχόντων στην έρευνα για την ανάγκη περισσότερων και σημαντικότερων δράσεων και πρωτοβουλιών προς αυτήν την κατεύθυνση, διάφορα εμπόδια παρεμβάλλονται στη μετεξέλιξη του σχολείου σε ένα σύγχρονο οργανισμό ο οποίος βρίσκεται σε πλήρη σχέση και αρμονία με το εξωτερικό του περιβάλλον. Οι συμμέτεχοντες προτείνουν τρόπους βελτίωσης των σχέσεων σχολείου και ευρύτερου περιβάλλοντος.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Αγγελική Λαζαρίδου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2022-02-25

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Λαζαρίδου Α. (2022). Γιατί να Συνεργαστούμε; Εκπαιδευτικοί, Γονείς, Μαθητές και Κοινωνικοί Φορείς Μιλούν για τη Σχέση του Σχολείου με το Περιβάλλον του. Επιστήμες Αγωγής, 2022(1), 117–134. https://doi.org/10.26248/.v2022i1.1577

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα