Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 2022 No. 2 (2022): Issue 2 / 2022
Vol. 2022 No. 2 (2022): Issue 2 / 2022
Issue 2 / 2022
Published:
2022-06-23
Articles
Positive Psychosocial Strengths: a Potential Intervention Framework for Adolescents’ Career Development
Κατερίνα Αργυροπούλου, Αργυρώ Χαροκοπάκη, Παναγιώτης Νανόπουλος, Μαρία Τερζάκη
07-26
PDF (ελληνικά)
The Pupils' School Transition from Mainstream Primary to Mainstream Secondary Schools: a Systematic Literature Review
Κλεοπάτρα-Μαρία Γκανούδη
27-54
PDF (ελληνικά)
Primary School Teacher’s Perceptions of the Principal’s Role in the Development of their Motivation, Professional Empowerment and Satisfaction
Χρυσούλα Καράμπελα, Γεώργιος Αλεξανδρόπουλος
55-76
PDF (ελληνικά)
Mistakes of Primary School Students: from the Purist Greek to the Native Language
Παναγιώτα Kολιούση, Σμαράγδα Παπαδοπούλου
77-102
PDF (ελληνικά)
The Grammatical Category of Mood in School Books of Greek Primary Education: Description, Evaluation and Teaching Suggestions
Δέσποινα Κουρέτση
103-126
PDF (ελληνικά)
The Adult Educator and his Self-Efficacy
Γιώργος Μαγγόπουλος, Χρήστος Μουρατίδης
127-145
PDF (ελληνικά)
Strengthening School Attendance for Students with Different Cultural Background
Χρήστος Παρθένης, Παρασκευή Ελευθερίου
146-164
PDF (ελληνικά)
Qualitative Reading Error Analysis in Greek and English in Primary School Children
Χρυσή Βεργαδή, Φωτεινή Πoλυχρόνη, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Κυριακή Ρόθου
165-182
PDF (ελληνικά)
"Sustainable Inclusive and Intercultural Education" as a Means of Supporting Diversity: The Theoretical Framework of a Pedagogical Proposal
Χριστίνα Χατζησωτηρίου, Γεώργιος Σόρκος
183-202
PDF (ελληνικά)
The views of Primary School principals on distance learning during the Covid-19 period
Σπυρίδων Τζημίρης, Χριστιάνα Καρούσιου
203-224
PDF (ελληνικά)
Gamification in Education: A Literature Review
Κρυσταλία Φελεκίδου, Αντώνης Λενακάκης
225-250
PDF (ελληνικά)
The Integration of Technology in the Differentiated Writing Instruction. From Theory to Practice with the Multimedia Environment READ WRITE THINKER
Ιωάννης Σπαντιδάκης, Μαρία Ράλλη
251-279
PDF (ελληνικά)
Book Presentation
Γεώργιος Στ. Φλουρής, Πολλαπλή Νοημοσύνη & Εκπαίδευση: Θεωρία, Έρευνες, Εφαρμογές. Εκδόσεις: Γρηγόρη, Αθήνα, 2021
Μιχάλης Κασσωτάκης
280-285
PDF (ελληνικά)
Language
English
ελληνικά
Information
For Readers
For Authors
For Reviewers and Librarians