The Impact of an Intervention Program on the Reading Comprehension of Multimodal Expository Texts and on Metacognition: A Case Study

Authors

  • Ουρανία-Ειρήνη Κολόκα University of Crete
  • Γιάννης Σπαντιδάκης University of Crete
  • Ειρήνη Γάκη University of Crete
  • Ελένη Βασιλάκη University of Crete
  • Βιβή Θώμου University of Crete

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i3.1824

Keywords:

Metacognition, visual literacy, reading comprehension, expository texts

Abstract

Η έρευνα αυτή είναι αποτέλεσμα σχεδιασμού, εφαρμογής και αξιολόγησης της επίδρασης μιας διδακτικής παρέμβασης στην κατανόηση πολυτροπικών πληροφοριακών κειμένων σύγκρισης και στη μεταγνώση μαθητών/τριών Ε' τάξης Δημοτικού. Πρόκειται για μία ποιοτική ημι-πειραματική μελέτη περίπτωσης με στοιχεία έρευνας δράσης, που εφαρμόστηκε σε δύο συστεγαζόμενα Δημοτικά σχολεία αστικής περιοχής του Ηρακλείου Κρήτης. Το δείγμα αποτέλεσαν 41 μαθητές/ήτριες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η διδασκαλία στρατηγικών αναγνωστικής κατανόησης, που λαμβάνει υπόψη τα πολυτροπικά χαρακτηριστικά και την κειμενική δομή, και η διδακτική αξιοποίηση κοινωνικών και διαδικαστικών διευκολύνσεων, βελτίωσαν τα αποτελέσματα κατανόησης και συνέβαλαν θετικά στην ενίσχυση της μεταγνώσης του δείγματος.

Author Biographies

Ουρανία-Ειρήνη Κολόκα, University of Crete

Ειδική Παιδαγωγός, M.Ed.|
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Γιάννης Σπαντιδάκης, University of Crete

Καθηγητής
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Ειρήνη Γάκη, University of Crete

Διδάκτωρ
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Ελένη Βασιλάκη, University of Crete

Καθηγήτρια
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Βιβή Θώμου, University of Crete

Αν. Καθηγήτρια
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Published

2024-12-03

How to Cite

Κολόκα Ο.-Ε., Σπαντιδάκης Γ., Γάκη Ε., Βασιλάκη Ε., & Θώμου Β. (2024). The Impact of an Intervention Program on the Reading Comprehension of Multimodal Expository Texts and on Metacognition: A Case Study. Education Sciences, 2024(3), 27–49. https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i3.1824

Most read articles by the same author(s)