Η Επίδραση μιας Διδακτικής Παρέμβασης στην Κατανόηση Πολυτροπικών Πληροφοριακών Κειμένων και στη Μετάγνωση: Μελέτη Περίπτωσης

Συγγραφείς

  • Ουρανία-Ειρήνη Κολόκα Πανεπιστήμιο Κρήτης
  • Γιάννης Σπαντιδάκης Πανεπιστήμιο Κρήτης
  • Ειρήνη Γάκη Πανεπιστήμιο Κρήτης
  • Ελένη Βασιλάκη Πανεπιστήμιο Κρήτης
  • Βιβή Θώμου Πανεπιστήμιο Κρήτης

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i3.1824

Λέξεις-κλειδιά:

Μεταγνώση, οπτικός γραμματισμός, αναγνωστική κατανόηση, πληροφοριακά κείμενα

Περίληψη

Η έρευνα αυτή είναι αποτέλεσμα σχεδιασμού, εφαρμογής και αξιολόγησης της επίδρασης μιας διδακτικής παρέμβασης στην κατανόηση πολυτροπικών πληροφοριακών κειμένων σύγκρισης και στη μεταγνώση μαθητών/τριών Ε' τάξης Δημοτικού. Πρόκειται για μία ποιοτική ημι-πειραματική μελέτη περίπτωσης με στοιχεία έρευνας δράσης, που εφαρμόστηκε σε δύο συστεγαζόμενα Δημοτικά σχολεία αστικής περιοχής του Ηρακλείου Κρήτης. Το δείγμα αποτέλεσαν 41 μαθητές/ήτριες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η διδασκαλία στρατηγικών αναγνωστικής κατανόησης, που λαμβάνει υπόψη τα πολυτροπικά χαρακτηριστικά και την κειμενική δομή, και η διδακτική αξιοποίηση κοινωνικών και διαδικαστικών διευκολύνσεων, βελτίωσαν τα αποτελέσματα κατανόησης και συνέβαλαν θετικά στην ενίσχυση της μεταγνώσης του δείγματος.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Ουρανία-Ειρήνη Κολόκα, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Ειδική Παιδαγωγός, M.Ed.|
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Γιάννης Σπαντιδάκης, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Καθηγητής
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Ειρήνη Γάκη, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Διδάκτωρ
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Ελένη Βασιλάκη, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Καθηγήτρια
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Βιβή Θώμου, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Αν. Καθηγήτρια
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Λήψεις

Δημοσίευση

2024-12-03

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Κολόκα Ο.-Ε., Σπαντιδάκης Γ., Γάκη Ε., Βασιλάκη Ε., & Θώμου Β. (2024). Η Επίδραση μιας Διδακτικής Παρέμβασης στην Κατανόηση Πολυτροπικών Πληροφοριακών Κειμένων και στη Μετάγνωση: Μελέτη Περίπτωσης. Επιστήμες Αγωγής, 2024(3), 27–49. https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i3.1824

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)