Διερευνώντας την ανάπτυξη ανώτερων νοητικών ικανοτήτων στο δημοτικό σχολείο

Συγγραφείς

  • Παρασκευάς Κούρτης Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Ελένη Ντρενογιάννη Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2025i3.1918

Λέξεις-κλειδιά:

ικανότητες ανώτερου ταξινομικού επιπέδου, αναθεωρημένη ταξινομία Bloom, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μεικτή προσέγγιση

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της διαδικασίας υλοποίησης και των κύριων μαθησιακών αποτελεσμάτων μιας σειράς παρεμβατικών διδασκαλιών, οι οποίες σχεδιάστηκαν με γνώμονα την στοχοταξινομία των L. Anderson και D. Krawthwohl και στόχευαν στην ανάπτυξη ικανοτήτων ανώτερου ταξινομικού επιπέδου. Η ερευνητική παρέμβαση είχε διάρκεια 10 μήνες, για την πραγματοποίησή της υιοθετήθηκε η μεικτή ερευνητική στρατηγική και σε αυτήν συμμετείχαν οι 21 μαθητές και μαθήτριες ενός τμήματος Στ’ Δημοτικού ενός πειραματικού σχολείου. Κατά την εφαρμογή της παρέμβασης σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν είκοσι τρεις (23) διδασκαλίες, οι οποίες αναφέρονταν σε διαφορετικά μαθήματα και γνωστικές περιοχές του σχολικού προγράμματος σπουδών. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι οι επιδόσεις των μαθητών σε δραστηριότητες που στόχευαν στα ανώτερα επίπεδα της στοχοταξινομίας παρουσίασαν αυξητική τάση στη διάρκεια του χρόνου της παρέμβασης.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Παρασκευάς Κούρτης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Εκπαιδευτικός ΠΕ70
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Ελένη Ντρενογιάννη, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Καθηγήτρια
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Λήψεις

Δημοσίευση

2025-11-04

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Κούρτης Π., & Ντρενογιάννη Ε. (2025). Διερευνώντας την ανάπτυξη ανώτερων νοητικών ικανοτήτων στο δημοτικό σχολείο. Επιστήμες Αγωγής, 2025(3), 43–66. https://doi.org/10.26248/edusci.v2025i3.1918

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)