Ο Τρισυπόστατος Θεσμός του Συντονιστή Εκπαίδευσης: Κριτική Θεώρηση του Ρόλου του και Προοπτικές

Συγγραφείς

  • Ιωάννης Τίγκας
  • Αγγελική Λαζαρίδου Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i2.1713

Λέξεις-κλειδιά:

Συντονιστής Εκπαίδευσης, Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση, Διοίκηση της Εκπαίδευσης

Περίληψη

This research focuses on the role of Education Cordinator in Greek schools abroad. We set out to assess the relative importance of the role's three formal dimensions -administrative, advisory, and mediating. We are also interested in the usefulness of the role and its prospects. Our data derived mainly from semi-structured interviews with active and former Education Coordinators as well as from institutional, formal documents. The results of the study confirm that the role of Education Coordinator does indeed encompass the three formally assigned dimensions. Our data also indicated that Coordinators contribute significantly to the success of Greek education abroad. Finally, our data reflected a high degree of agreement that the formal requirements of the Coordinator’s role need to be adjusted to align with contemporary social conditions.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Ιωάννης Τίγκας

Εκπαιδευτικός Π.Ε., Μ.Δ.Ε. στην
Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

Αγγελική Λαζαρίδου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2015-06-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Τίγκας Ι., & Λαζαρίδου Α. (2015). Ο Τρισυπόστατος Θεσμός του Συντονιστή Εκπαίδευσης: Κριτική Θεώρηση του Ρόλου του και Προοπτικές. Επιστήμες Αγωγής, 2015(2), 76–95. https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i2.1713

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα