Οι προσωπικές Θεωρίες Εκπαιδευτικών στη Διαχείριση της Εθνοπολιτισμικής Ετερότητας σε Γενικά και Διαπολιτισμικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i1.1644Λέξεις-κλειδιά:
Εθνοπολιτισμική ετερότητα, μετανάστευση, διαπολιτισμική εκπαίδευση, προσωπική θεωρίαΠερίληψη
Το φαινόμενο της μετανάστευσης έχει επηρεάσει τη σύνθεση των ελληνικών τάξεων, φέρνοντας στο προσκήνιο ζητήματα που σχετίζονται με τις πρακτικές και το ρόλο των εκπαιδευτικών στην ομαλή σχολική και κοινωνική ένταξη των εθνοπολιτισμικά διαφορετικών μαθητών. Η παρούσα εργασία μελετά τις προσωπικές θεωρίες εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε δημόσια γενικά και διαπολιτισμικά δημοτικά σχολεία, αναφορικά με τον τρόπο που διαχειρίζονται την εθνοπολιτισμική ετερότητα. Μέσα από την έρευνα επιδιώκεται ακόμη η σύγκριση των προσωπικών θεωριών και των πρακτικών ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα γενικά και στα διαπολιτισμικά δημοτικά σχολεία. Στην έρευνα συμμετείχαν 20 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας και Θεσσαλονίκης που διδάσκουν σε πολυπολιτισμικές τάξεις. Χρησιμοποιήθηκαν ποιοτικές ερευνητικές μέθοδοι, μέσω ποικίλων εργαλείων, όπως παρατήρηση διδασκαλίας, σε βάθος συνεντεύξεις και ανάλυση κειμένου. Τα ευρήματα φανερώνουν την τάση των εκπαιδευτικών να χρησιμοποιούν αφομοιωτικές πρακτικές με ελάχιστες εξαιρέσεις εκπαιδευτικών από διαπολιτισμικά σχολεία.