Επιμορφωτικές Ανάγκες Διευθυντών & Υποδιευθυντών Σχολείων Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης

Συγγραφείς

  • Θεόδωρος Ελευθεράκης Πανεπιστήμιο Κρήτης
  • Χριστίνη Μποτονάκη Πανεπιστήμιο Κρήτης

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2022i3.1632

Λέξεις-κλειδιά:

Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, διευθυντής/ντρια, υποδιευθυντής/ντρια, Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, επιμορφωτικές ανάγκες

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη επιδιώκει να διερευνήσει και να αναδείξει τις επιμορφωτικές ανάγκες διευθυντών/ντριών και υποδιευθυντών/ντριών, σχολείων Α/θμιας και Β /θμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της χώρας. Το θεωρητικό-επιστημονικό υπόβαθρο στο οποίο στηρίζεται η μελέτη μας για την ανάλυση των δεδομένων της έρευνας στο πεδίο είναι η θεωρία της Συμβολικής Αλληλεπίδρασης. Στην έρευνά μας χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος συλλογής ερευνητικών ευρημάτων με ερωτηματολόγιο και η επιλογή του δείγματος έγινε με τη μέθοδο της δειγματοληψίας ευκολίας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το 2020, με τη χρήση ψηφιακού ερωτηματολογίου που αποτελούνταν από διαφορετικά είδη ερωτήσεων. Προέκυψε, από την περιγραφική ανάλυση των αποτελεσμάτων, ότι πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες ενδιαφέρονται να επιμορφωθούν από «πολύ» έως «πάρα πολύ» πρωτίστως στο θέμα των ψυχικών διαταραχών, αλλά και σε άλλα θέματα, όπως: των καλών πρακτικών διδασκαλίας, της διαχείρισης σχολικών κρίσεων -ενδοσχολικών συγκρούσεων, δυσλειτουργικών συμπεριφορών-, της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας, της οργάνωσης και διοίκησης Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, της νομοθεσίας και εκπαιδευτικής πολιτικής της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και τέλος σε άλλα ειδικά ζητήματα αναπηρίας. Από την επαγωγική ανάλυση των αποτελεσμάτων, προέκυψε ότι το θέμα της επιμόρφωσης στη νοητική αναπηρία, από τη μια αποτέλεσε κυρίως προτίμηση των ανδρών και από την άλλη ήταν το λιγότερο δημοφιλές θέμα στις προτιμήσεις των συμμετεχόντων. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι οι κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών, συγκριτικά με τους κατόχους βασικού τίτλου σπουδών, ενδιαφέρονται πρώτιστα να επιμορφωθούν στο θέμα της διαχείρισης συμπεριφορών των μαθητών τους.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Θεόδωρος Ελευθεράκης, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Αναπλ. Καθηγητής Π.Τ.Π.Ε.
Πανεπιστήμιο Κρήτης
elefthet@uoc.gr

Χριστίνη Μποτονάκη, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Κοινωνική Λειτουργός, Υπ. Διδάκτορας
Πανεπιστήμιο Κρήτης
ptpep781@edc.uoc.gr

Λήψεις

Δημοσίευση

2022-11-10

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Ελευθεράκης Θ., & Μποτονάκη Χ. (2022). Επιμορφωτικές Ανάγκες Διευθυντών & Υποδιευθυντών Σχολείων Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης. Επιστήμες Αγωγής, 2022(3), 22–50. https://doi.org/10.26248/edusci.v2022i3.1632

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)