Η Δημόσια Ιστορία στο Σύγχρονο Ελληνικό Σχολείο: οι Απόψεις Εκπαιδευτικών

Συγγραφείς

  • Χαράλαμπος Κουργιαντάκης Ιόνιο Πανεπιστήμιο

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2021i3.1553

Λέξεις-κλειδιά:

Δημόσια Ιστορία, Σχολική Ιστορία, Ακαδημαϊκή Ιστορία, εκπαιδευτική έρευνα, Διδακτική της Ιστορίας

Περίληψη

Το Μάρτιο του 2020 διεξήχθη διαδικτυακά έρευνα με θέμα «Η Δημόσια Ιστορία στο σύγχρονο ελληνικό Σχολείο· διαστάσεις, στάσεις και όρια». Η έρευνα απευθύνθηκε σε εκπαιδευτικούς της Α΄βάθμιας και της Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης· μάλιστα, στην περίπτωση της Β΄βάθμιας -σκόπιμα- όχι μόνο σε φιλολόγους ή σε ειδικότητες εκπαιδευτικών που διδάσκουν Ιστορία, αλλά σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, δεδομένου ότι βασικός στόχος της ήταν οι συμμετέχοντες να τοποθετηθούν και με την ευρύτερη ιδιότητά τους, εκείνη του ενεργού πολίτη. Στην εργασία αυτή γίνεται μια πρώτη παρουσίαση των ευρημάτων που συλλέχθηκαν στα δυο τελευταία -από τα δεκαπέντε (15) συνολικά- ερωτήματα της έρευνας. Πρόκειται για ερωτήματα που διερευνούν την προσωπική γνώμη των συμμετεχόντων για τη σχέση της Δημόσιας με τη Σχολική και την Ακαδημαϊκή Ιστορία. Μετά την παρουσίαση της ταυτότητας της έρευνας εκτίθενται τα ευρήματα στα δυο συγκεκριμένα ζητούμενα και ακολουθεί συζήτηση/σχολιασμός τους, με τη συνδρομή σχετικών βιβλιογραφικών αναφορών.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Χαράλαμπος Κουργιαντάκης, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

ΕΔΙΠ (Παιδαγωγικά-Διδακτική της Ιστορίας)

Τμήμα Ιστορίας
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Λήψεις

Δημοσίευση

2021-11-03

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Κουργιαντάκης Χ. (2021). Η Δημόσια Ιστορία στο Σύγχρονο Ελληνικό Σχολείο: οι Απόψεις Εκπαιδευτικών. Επιστήμες Αγωγής, 2021(3), 139–149. https://doi.org/10.26248/.v2021i3.1553

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα