Η Σχέση Ανάμεσα στη Δημιουργική Αυτεπάρκεια και το Δημιουργικό Δυναμικό των Εφήβων
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2019i3.744Λέξεις-κλειδιά:
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δημιουργικό δυναμικό, δημιουργική αυτεπάρκεια, δημιουργικότητα, αυτοαποτελεσματικότηταΠερίληψη
Η παρούσα εργασία διερευνά τη σχέση ανάμεσα στη δημιουργική αυτεπάρκεια και το δημιουργικό δυναμικό των εφήβων. Για τις ανάγκες της έρευνας μετρήθηκαν η δημιουργική αυτεπάρκεια και το δημιουργικό δυναμικό σε δείγμα 152 μαθητών Γυμνασίου με μέση ηλικία τα 13,6 έτη. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές εμφάνισαν ιδιαίτερα υψηλή δημιουργική αυτεπάρκεια, ωστόσο, δε διαπιστώθηκε στατιστικώς σημαντική σχέση ανάμεσα στη δημιουργική αυτεπάρκεια και το δημιουργικό δυναμικό των μαθητών το οποίο εμφανίστηκε να βρίσκεται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Επίσης, η δημιουργική αυτεπάρκεια δεν φάνηκε να αποτελεί στατιστικά σημαντικό προβλεπτικό παράγοντα της δημιουργικής ικανότητας για το συγκεκριμένο δείγμα. Τα αποτελέσματα συμφωνούν με την υπάρχουσα βιβλιογραφία, κατά την οποία η δημιουργική αυτεπάρκεια παρουσιάζει υψηλή θετική συσχέτιση με τη δημιουργικότητα μονάχα όταν το άτομο φέρει ικανή προηγούμενη εμπειρία σε δημιουργικά έργα. Η τάση των Ελλήνων μαθητών να παρουσιάζουν ιδιαίτερα υψηλή αυτοπεποίθηση ως προς τη δημιουργική τους ικανότητα, συχνά αναντίστοιχη προς το πραγματικό δημιουργικό τους δυναμικό, εγείρει επιστημονικό προβληματισμό αναφορικά με τους παράγοντες που συντείνουν στη διαμόρφωση της δημιουργικής τους αυτεπάρκειας.