Συγκρούσεις μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2025i3.1916Λέξεις-κλειδιά:
Συγκρούσεις γονέων – εκπαιδευτικών, Αίτια, Τυπολογία, ΔιαχείρισηΠερίληψη
Το άρθρο πραγματεύεται το σημαντικό ζήτημα των συγκρούσεων μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών, τη δεύτερη πιο συχνή κατηγορία συγκρούσεων στο σχολείο. Αναλύονται τα αίτια αυτών των συγκρούσεων, όπως οι διαφορετικές μεταξύ τους αντιλήψεις για τις ικανότητες των μαθητών, η φτωχή επικοινωνία και η έλλειψη εμπιστοσύνης. Εξετάζεται η τυπολογία των συγκρούσεων και στη συνέχεια η διαχείρισή τους, υπογραμμίζοντας την ανάγκη καλλιέργειας επικοινωνιακών δεξιοτήτων στους εκπαιδευτικούς, την υιοθέτηση συνεργατικών προσεγγίσεων και τον καθοριστικό ρόλο του διευθυντή. Παρουσιάζονται στρατηγικές και μοντέλα διαχείρισης συγκρούσεων, όπως το μοντέλο της Epstein για την εμπλοκή των γονέων, το βιοοικολογικό μοντέλο του Bronfenbrenner και η θεωρία Παιγνίων. Τέλος, ενδιαφέρον έχει η πρόταση για τη θεσμοθέτηση χρηματικού προστίμου σε ‘δικομανείς’ γονείς που υποβάλλουν συστηματικά αβάσιμες και αστήρικτες καταγγελίες εναντίον εκπαιδευτικών.