Εισαγωγή του «Τραύματος» στη Σχολική Πραγματικότητα του Μαθήματος της Ιστορίας: Το Παράδειγμα του Ολοκαυτώματος

Συγγραφείς

  • Χαράλαμπος Ματσκαλίδης
  • Ασημίνα Ανδρίκου
  • Γεώργιος Σηπάκης
  • Δημήτριος Ντόντης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i3.1827

Λέξεις-κλειδιά:

Ολοκαύτωμα, Δημόσια Ιστορία, τραυματικά ιστορικά γεγονότα, σχολική πραγματικότητα

Περίληψη

Το Ολοκαύτωμα δεν έλαβε χώρα σε μια ημέρα. Ήταν μια κλιμακωμένη διαδικασία η οποία οδήγησε σε ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα στην ανθρώπινη ιστορία. Η εντατική μελέτη του Ολοκαυτώματος, που ξεκίνησε στα τέλη του 20ου αιώνα, έδωσε το έναυσμα για μελέτη και άλλων περιπτώσεων «τραυματικής μνήμης» και ιστορικές πτυχές που συνήθως παραλείπονται. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας και η «εισαγωγή» της ιστορίας στην δημόσια σφαίρα των ΜΜΕ οδήγησε σε «έκρηξη μνήμης». Όσον αφορά την διδασκαλία «τραυματικών γεγονότων» προσεγγίζεται επιφανειακά και σε πολλές περιπτώσεις αντιφατικά με τους τεθειμένους διδακτικούς στόχους. Επομένως είναι απαραίτητη η αναδιάρθρωση της υπάρχουσας κατάστασης. Το άρθρο αυτό αποσκοπεί στη μελέτη της ένταξης του Ολοκαυτώματος στη σχολική πραγματικότητα, αναλύοντας τα ιστορικά γεγονότα και τους ορισμούς γύρω από αυτό, καθώς και τις έννοιες «μνήμη» και τραύμα» στην ιστορική εκπαίδευση.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Ασημίνα Ανδρίκου

Διδάκτορας Π.Δ.Μ.

Γεώργιος Σηπάκης

Εκπαιδευτικός ΠΕ70

Δημήτριος Ντόντης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Μεταπτυχιακός Φοιτητής
Ιστορίας και Εθνολογίας του Δ.Π.Θ.

Λήψεις

Δημοσίευση

2024-12-03

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Ματσκαλίδης Χ., Ανδρίκου Α., Σηπάκης Γ., & Ντόντης Δ. (2024). Εισαγωγή του «Τραύματος» στη Σχολική Πραγματικότητα του Μαθήματος της Ιστορίας: Το Παράδειγμα του Ολοκαυτώματος. Επιστήμες Αγωγής, 2024(3), 97–112. https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i3.1827

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα