Ανίχνευση Μοτίβων Απτικής Διερεύνησης σε Άτομα με Αναπηρία Όρασης και Πολλαπλές Αναπηρίες ή Τυφλοκώφωση

Συγγραφείς

  • Μαρία Παπαζαφείρη Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Βασίλειος Αργυρόπουλος Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i1.1779

Λέξεις-κλειδιά:

απτικά μοτίβα, απτική διερεύνηση, αναπηρία όρασης και συνοδές αναπηρίες, τυφλοκώφωση, προγράμματα παρέμβασης

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη αφορά στον εντοπισμό μοτίβων απτικών συμπεριφορών διερεύνησης που χρησιμοποιούν παιδιά με αναπηρία όρασης και πολλαπλές αναπηρίες ή τυφλοκώφωση κατά την αλληλεπίδραση τους με αντικείμενα με στόχο την αναγνώριση της υφής τους. Στην παρούσα μελέτη συμμετείχαν 22 μαθητές/τριες, 8-18 ετών οι οποίοι/ες φοιτούσαν σε δομές ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και σε κέντρα ημερήσιας φροντίδας. Σχεδιάστηκαν και εφαρμόστηκαν δύο δραστηριότητες και η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω πρωτόκολλων παρατήρησης και βιντεοσκόπησης. Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης τονίζουν τη σημαντικότητα των μοτίβων απτικών συμπεριφορών διερεύνησης για την κατανόηση της ανάπτυξης του σωματοαισθητηριακού συστήματος και των συμπεριφορών μάθησης των παιδιών με αναπηρία όρασης και πολλαπλές αναπηρίες ή τυφλοκώφωση. Ο απώτερος στόχος είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη εξατομικευμένων προγραμμάτων κατάλληλων για την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, αλλά και την αξιοποίηση πλούσιων σε ερεθισμάτων μαθησιακών περιβαλλόντων με εφαρμογές στην έγκαιρη παρέμβαση, στην εκπαίδευση καθώς και σε προγράμματα αισθητηριακής ολοκλήρωσης.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Μαρία Παπαζαφείρη, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Μετα-διδακτορική ερευνήτρια
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Βασίλειος Αργυρόπουλος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Αναπληρωτής Καθηγητής
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2024-02-22

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Παπαζαφείρη Μ., & Αργυρόπουλος Β. (2024). Ανίχνευση Μοτίβων Απτικής Διερεύνησης σε Άτομα με Αναπηρία Όρασης και Πολλαπλές Αναπηρίες ή Τυφλοκώφωση. Επιστήμες Αγωγής, 2024(1), 87–106. https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i1.1779

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)