Κίνητρα και εμπόδια συμμετοχής σε επιμορφωτικά προγράμματα στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i1.1648Λέξεις-κλειδιά:
Κίνητρα και εμπόδια συμμετοχής, Εκπαίδευση Ενηλίκων, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςΠερίληψη
Σκοπό της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τα κίνητρα και τα εμπόδια συμμετοχής τους σε επιμορφωτικά προγράμματα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σε μεθοδολογικό επίπεδο υιοθετήθηκε η δειγματοληπτική έρευνα με την αξιοποίηση του ερωτηματολογίου ως εργαλείου συλλογής δεδομένων. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 138 εκπαιδευτικούς. Οι ερωτώμενοι θεωρούν ότι τα επιμορφωτικά προγράμματα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα πρέπει να ανταποκρίνονται πρωτίστως στις ανάγκες των ιδίων. Τα κίνητρα συμμετοχής τους συνδέονται κατά κύριο λόγο με την υλοποίηση του επαγγελματικού ρόλο τους. Οι ανασταλτικοί παράγοντες αφορούν σε θεσμικά και καταστασιακά εμπόδια. Το φύλο, η διδακτική εμπειρία και η υπηρεσιακή κατάσταση διαφοροποιούν τους εκπαιδευτικούς του δείγματος ως προς τα κίνητρα συμμετοχής, ενώ η ηλικία και ο τόπος διαμονής δεν τους διαφοροποιούν. Η ηλικία, η διδακτική εμπειρία, η υπηρεσιακή κατάσταση και ο τόπος διαμονής τους διαφοροποιούν ως προς τα εμπόδια συμμετοχής, ενώ το φύλο δεν τους διαφοροποιεί.