Διδάσκοντας Μαθηματικά και Μελέτη Περιβάλλοντος με Εργαλείο την Εκπαιδευτική Ρομποτική: Μαθησιακά Οφέλη και Ερευνητικές Προεκτάσεις
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2022i3.1634Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαιδευτική ρομποτική, μαθηματικά, μελέτη περιβάλλοντος, δημοτικό σχολείο, ρομποτική στην εκπαίδευσηΠερίληψη
Η παρούσα εργασία μελετά τη χρήση της εκπαιδευτικής ρομποτικής ως εργαλείου διδασκαλίας και μάθησης και εστιάζει στην διερεύνηση των μαθησιακών ωφελειών της στη διδασκαλία συγκεκριμένων ενοτήτων των μαθηματικών και της μελέτης περιβάλλοντος της Β’ Δημοτικού. Για την επιδίωξη αυτού του ερευνητικού στόχου, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε εμπειρική μελέτη μεικτής ερευνητικής στρατηγικής, η οποία βασίσθηκε στον συγκλίνοντα σχεδιασμό (convergent design). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ένα δημόσιο σχολείο της Θεσσαλονίκης με συμμετέχοντες 14 παιδιά και για τη διεξαγωγή της χρησιμοποιήθηκε το πακέτο (kit) εκπαιδευτικής ρομποτικής LEGO® Education WeDo 2.0 σε οργανωμένες παρεμβατικές δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος. Τα αποτελέσματα φανερώνουν ότι η εκπαιδευτική ρομποτική συνιστά ωφέλιμη δραστηριότητα που έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει τη μάθηση των μαθηματικών και της μελέτης περιβάλλοντος στο σχολείο ενισχύοντας την κατανόηση, υποβαστάζοντας την έμπρακτη εφαρμογή γνώσεων σε ρεαλιστικό πλαίσιο και προσφέροντας ενεργητικές και αλληλεπιδραστικές συνθήκες μάθησης.