Η Αξιοποίηση του Κινηματογράφου στην Ιστορική Εκπαίδευση: Απόψεις και Πρακτικές Μελλοντικών Εκπαιδευτικών για την Τεχνική CineScience
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2022i3.1631Λέξεις-κλειδιά:
CineScience, κινηματογράφος, διδασκαλία της Ιστορίας, Histotainment, έρευνα, μελλοντικοί εκπαιδευτικοίΠερίληψη
Σύγχρονες έρευνες τεκμηριώνουν ότι οι μαθητές/τριες εξοικειώνονται με τα ιστορικά γεγονότα και εκτός της σχολικής τάξης, αφού η Δημόσια Ιστορία διαμορφώνει την ιστορική τους κουλτούρα και επηρεάζει την ιστορική σκέψη και συνείδησή τους περισσότερο από την Ιστορία που προκύπτει από επιστημονικές διαδικασίες. Ως εκ τούτου, τα τελευταία χρόνια κάνουν την εμφάνισή τους στη σχολική πραγματικότητα νέες διδακτικές μέθοδοι που αξιοποιούν τη Δημόσια Ιστορία, όπως η ιστορική εκπαιδευτική ψυχαγωγία ή αλλιώς «Histotainment». Χαρακτηριστικό παράδειγμα της μεθόδου αυτής αποτελεί η αξιοποίηση του κινηματογράφου στη διδασκαλία της Ιστορίας μέσω της τεχνικής CineScience. Παρά τα αναμφίβολα οφέλη που παρουσιάζει η τεχνική αυτή για τη μαθησιακή διαδικασία, δεν λείπει και ο αντίλογος από τους επικριτές της. H παρούσα έρευνα, λοιπόν, μελέτησε τις απόψεις και τις πρακτικές μελλοντικών εκπαιδευτικών για την τεχνική CineScience και ανέδειξε τη σημασία της ουσιαστικής επιμόρφωσης και πρακτικής εφαρμογής για να καμφθούν οι αντιστάσεις σχετικά με τη διδακτική αξιοποίησή της.