Η «Βιώσιμη Συμπεριληπτική και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση» ως Μέσο Υποστήριξης της Διαφορετικότητας: Το Θεωρητικό Πλαίσιο μιας Παιδαγωγικής Πρότασης

Συγγραφείς

  • Χριστίνα Χατζησωτηρίου Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
  • Γεώργιος Σόρκος Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1610

Λέξεις-κλειδιά:

Συμπεριληπτική Εκπαίδευση, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Κοινωνική Δικαιοσύνη, Βιωσιμότητα

Περίληψη

Καθώς τα σύγχρονα σχολεία χαρακτηρίζονται από συνθήκες πλουραλισμού εθνοτήτων, ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και ικανοτήτων, τα εκπαιδευτικά συστήματα καλούνται να αναπροσαρμόζουν τις προτεραιότητές τους ώστε να παρέχουν υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικές υπηρεσίες εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα τις προϋποθέσεις ισότιμης και κοινωνικά δίκαιης συμμετοχής. Από αυτή την άποψη, η συμπεριληπτική και η διαπολιτισμική εκπαίδευση μπορούν να συμβάλλουν στο μετασχηματισμό της σχολικής εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα πρέπει να δημιουργούνται οι συνθήκες της ενδογενεακής και διαγενεακής ικανοποίησης των αναγκών όλων των μαθητών και μαθητριών στις σχολικές διεργασίες. Αυτό που προτείνουμε σε αυτό το άρθρο είναι μια συνδυαστική προσέγγιση της συμπεριληπτικής και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης υπό μια αειφόρο προοπτική. Η προσέγγιση αυτή αποτελεί μια παιδαγωγική πρόταση υποστήριξης της διαφορετικότητας που θα οδηγήσει στη Βιώσιμη Συμπεριληπτική και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (ΒΣΔΕ) η οποία θα θέτει ως στόχο την ωφέλεια όλων των μαθητών και μαθητριών όχι μόνο της παρούσας αλλά και των μελλοντικών γενεών.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Χριστίνα Χατζησωτηρίου, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Αν. Καθηγήτρια Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Γεώργιος Σόρκος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Διδάσκων Τμήματος Γλωσσικών & Διαπολιτισμικών Σπουδών
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2022-06-23

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Χατζησωτηρίου Χ., & Σόρκος Γ. (2022). Η «Βιώσιμη Συμπεριληπτική και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση» ως Μέσο Υποστήριξης της Διαφορετικότητας: Το Θεωρητικό Πλαίσιο μιας Παιδαγωγικής Πρότασης. Επιστήμες Αγωγής, 2022(2), 183–202. https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1610

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα