Η «Βιώσιμη Συμπεριληπτική και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση» ως Μέσο Υποστήριξης της Διαφορετικότητας: Το Θεωρητικό Πλαίσιο μιας Παιδαγωγικής Πρότασης
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1610Λέξεις-κλειδιά:
Συμπεριληπτική Εκπαίδευση, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Κοινωνική Δικαιοσύνη, ΒιωσιμότηταΠερίληψη
Καθώς τα σύγχρονα σχολεία χαρακτηρίζονται από συνθήκες πλουραλισμού εθνοτήτων, ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και ικανοτήτων, τα εκπαιδευτικά συστήματα καλούνται να αναπροσαρμόζουν τις προτεραιότητές τους ώστε να παρέχουν υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικές υπηρεσίες εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα τις προϋποθέσεις ισότιμης και κοινωνικά δίκαιης συμμετοχής. Από αυτή την άποψη, η συμπεριληπτική και η διαπολιτισμική εκπαίδευση μπορούν να συμβάλλουν στο μετασχηματισμό της σχολικής εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα πρέπει να δημιουργούνται οι συνθήκες της ενδογενεακής και διαγενεακής ικανοποίησης των αναγκών όλων των μαθητών και μαθητριών στις σχολικές διεργασίες. Αυτό που προτείνουμε σε αυτό το άρθρο είναι μια συνδυαστική προσέγγιση της συμπεριληπτικής και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης υπό μια αειφόρο προοπτική. Η προσέγγιση αυτή αποτελεί μια παιδαγωγική πρόταση υποστήριξης της διαφορετικότητας που θα οδηγήσει στη Βιώσιμη Συμπεριληπτική και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (ΒΣΔΕ) η οποία θα θέτει ως στόχο την ωφέλεια όλων των μαθητών και μαθητριών όχι μόνο της παρούσας αλλά και των μελλοντικών γενεών.