Differentiated instruction and Intercultural Education. Two Parallel Approaches Towards Social Justice and Inclusion

Authors

  • Σταυρούλα Βαλιαντή Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
  • Λεύκιος Νεοφύτου Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
  • Χριστίνα Χατζησωτηρίου Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2020i1.773

Keywords:

Intercultural Education, Differentiated Instruction

Abstract

This paper discusses the principles of Intercultural Education and Differentiation of Instruction, focusing on their points of intersection and proposing an eclectic, yet unifying approach that could maximize their theoretical and the instructional potential, resulting into optimum practices for handling diversity in contemporary, pluralistic-mixed ability classrooms. The proposed framework derives from the theory of Culturally Responsive Pedagogy (Gay, 2010, Kea, Campbell-Whatley & Richards, 2006, Ladson-Billings, 1995) while the practical suggestions are based on the Interculturally Differentiated Curriculum (Alenuma-Nimoh, 2012).

Author Biographies

Σταυρούλα Βαλιαντή, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΣΕΠ)
Σχολή Επιστημών Αγωγής
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Λεύκιος Νεοφύτου, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΣΕΠ)
Σχολή Επιστημών Αγωγής
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Χριστίνα Χατζησωτηρίου, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Επίκουρη Καθηγήτρια
Σχολή Επιστημών Αγωγής
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Published

2020-02-21

How to Cite

Βαλιαντή Σ., Νεοφύτου Λ., & Χατζησωτηρίου Χ. (2020). Differentiated instruction and Intercultural Education. Two Parallel Approaches Towards Social Justice and Inclusion. Education Sciences, 2020(1), 129–148. https://doi.org/10.26248/.v2020i1.773