Ο Εκπαιδευτής Ενηλίκων και η Αυτοαποτελεσματικότητά του

Συγγραφείς

  • Γιώργος Μαγγόπουλος Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
  • Χρήστος Μουρατίδης

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1607

Λέξεις-κλειδιά:

Εκπαίδευση Ενηλίκων, εκπαιδευτές ενηλίκων, αυτοαποτελεσματικότητα

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευόμενων σε προγράμματα Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Ενηλίκων σχετικά με τον ρόλο και τα προσόντα του εκπαιδευτή ενηλίκου, καθώς και για την  αυτοαποτελεσματικότητά τους.Σε μεθοδολογικό επίπεδο υιοθετήθηκε η μελέτη περίπτωσης (case study) και για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η τεχνική της ημι-δομημένης συνέντευξης σε δείγμα είκοσι (20) ατόμων, όπου όλες οι συνεντεύξεις ήταν προσωπικές και με ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Οι συμμετέχοντες ανέδειξαν τον πολυδιάστατο ρόλο του εκπαιδευτή ενηλίκων, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στις μεθόδους και τις πρακτικές που πρέπει να υιοθετεί. Η γνώση του γνωστικού αντικειμένου θεωρείται σημαντικό προσόν και είναι αυτό που δίνει αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στους συμμετέχοντες ώστε να ανταπεξέλθουν μελλοντικά και στο δικό τους ρόλο ως εκπαιδευτές ενηλίκων. Δείχνουν εμπιστοσύνη στην εκπαίδευση και θεωρούν πως οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκτούνται βοηθούν στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Γιώργος Μαγγόπουλος, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Μέλος ΣΕΠ-ΕΑΠ

Χρήστος Μουρατίδης

Κοινωνιολόγος

Λήψεις

Δημοσίευση

2022-06-23

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μαγγόπουλος Γ., & Μουρατίδης Χ. (2022). Ο Εκπαιδευτής Ενηλίκων και η Αυτοαποτελεσματικότητά του. Επιστήμες Αγωγής, 2022(2), 127–145. https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1607

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα