Λάθη των Μαθητών του Δημοτικού Σχολείου: από την Καθαρεύουσα στη Δημοτική

Συγγραφείς

  • Παναγιώτα Kολιούση Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
  • Σμαράγδα Παπαδοπούλου Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1605

Λέξεις-κλειδιά:

ελληνική γλώσσα, καθαρεύουσα, δημοτική, γλωσσικό ζήτημα, γλωσσικό μάθημα, επιβιώσεις της καθαρεύουσας

Περίληψη

Στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα η διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος συνοδεύεται διαχρονικά από μια ιδιαιτερότητα, σύμφυτη με την ταυτότητα της ίδιας της ελληνικής γλώσσας, ως ζωντανής γλώσσας, που συνεχώς εξελίσσεται, αντλώντας παράλληλα στοιχεία από το παρελθόν. Η διττή αυτή παράδοση αφενός προσδίδει στην ελληνική γλώσσα έναν λεκτικό πλούτο, αφετέρου συνιστά τη βασική αιτία για τις δυσκολίες, που αντιμετωπίζει ο ομιλητής στη χρήση της. Το παρόν άρθρο εστιάζει στην εξελικτική πορεία της ελληνικής γλώσσας και στον αντίκτυπο αυτής στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος, προκειμένου να αναδειχτούν τα λόγια στοιχεία που επιβιώνουν στη νέα ελληνική γλώσσα. Η θεωρητική αυτή προσέγγιση εντάσσεται στα πλαίσια της προτεινόμενης, από τη γράφουσα, έρευνας, σκοπός της οποίας αποτελεί η διερεύνηση και η καταγραφή των συνηθέστερων λαθών που πραγματοποιούν οι μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του δημοτικού σχολείου κατά τη χρήση της γλώσσας και τα οποία συνδέονται με την επιβίωση των λόγιων στοιχείων.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Παναγιώτα Kολιούση, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Δασκάλα - Υποψήφια Διδάκτωρ Π.Τ.Δ.Ε.
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Σμαράγδα Παπαδοπούλου, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε.
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Λήψεις

Δημοσίευση

2022-06-23

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Kολιούση Π., & Παπαδοπούλου Σ. (2022). Λάθη των Μαθητών του Δημοτικού Σχολείου: από την Καθαρεύουσα στη Δημοτική. Επιστήμες Αγωγής, 2022(2), 77–102. https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1605

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα