Κύπριοι Εκπαιδευτικοί και Πολυπολιτισμικές Τάξεις: Αποτελέσματα από τη Διεθνή Έρευνα TALIS 2018

Συγγραφείς

  • Βαλεντίνα Θεοδοσίου
  • Θέλκα Αφαντίτη-Λαμπριανού
  • Γιασεμίνα Καραγιώργη

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2022i1.1575

Λέξεις-κλειδιά:

Πολυπολιτισμικές τάξεις, TALIS 2018, πολυπολιτισμικότητα, διαφορετικότητα, δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η εισήγηση αυτή απαντά σε δύο ερευνητικά ερωτήματα, ως προς τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού στις τάξεις των σχολείων της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνασιών) στην Κύπρο και ως προς την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στις προκλήσεις μιας πολυπολιτισμικής τάξης. Αντλεί δεδομένα από τη διεθνή έρευνα TALIS 2018, στην οποία η Κύπρος συμμετείχε με όλα τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία γυμνασιακού κύκλου. Σύμφωνα με την έρευνα, οι σχολικές μονάδες στην Κύπρο καθίστανται ολοένα και πιο πολυπολιτισμικές, ενδεχομένως λόγω της αύξησης της μετανάστευσης και των προσφυγικών ροών. Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν υψηλό επίπεδο ανάγκης για επιμόρφωση στη διδασκαλία σε πολυπολιτισμικές τάξεις και στην επικοινωνία με άτομα από διαφορετικούς πολιτισμούς. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί που έχουν επιμορφωθεί σε ζητήματα διδασκαλίας σε πολυπολιτισμικές τάξεις κατά την τυπική εκπαίδευση ή κατάρτισή τους ή στην επικοινωνία με άτομα από διαφορετικούς πολιτισμούς επιδεικνύουν μεγαλύτερη αυτεπάρκεια για διδασκαλία σε πολυπολιτισμικές τάξεις. 

Βιογραφικά Συγγραφέων

Βαλεντίνα Θεοδοσίου

Λειτουργός Εκπαιδευτικού Προγραμματισμού,
Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Κύπρου

Θέλκα Αφαντίτη-Λαμπριανού

Λειτουργός Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης,
Παιδαγωγικό Ινστιτούτου Κύπρου

Γιασεμίνα Καραγιώργη

Προϊσταμένη Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης,
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου

Λήψεις

Δημοσίευση

2022-02-25

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Θεοδοσίου Β., Αφαντίτη-Λαμπριανού Θ., & Καραγιώργη Γ. (2022). Κύπριοι Εκπαιδευτικοί και Πολυπολιτισμικές Τάξεις: Αποτελέσματα από τη Διεθνή Έρευνα TALIS 2018. Επιστήμες Αγωγής, 2022(1), 69–87. https://doi.org/10.26248/.v2022i1.1575

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)