Γραφειοκρατικά Εμπόδια σε Προγράμματα Erasmus+

Συγγραφείς

  • Μιχαήλ Θεοδώρου
  • Δήμητρα Γκιόκα
  • Μαρία Ιακωβάκη
  • Ιωάννης Μαγγίνας

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2021i3.1560

Λέξεις-κλειδιά:

Erasmus , σχολική εκπαίδευση, γραφειοκρατία, αίτηση

Περίληψη

Σκοπός αυτής της έρευνας είναι  η διερεύνηση των παραγόντων, που λειτουργούν αποτρεπτικά στη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης σε ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ (ΚΑ1, ΚΑ2), παρά το ενδιαφέρον τους για αυτά και τα αναμφισβήτητα οφέλη που προκύπτουν από μια τέτοια συμμετοχή.  Η μέθοδος που ακολουθήθηκε ήταν η χορήγηση ερωτηματολογίου που φτιάχτηκε με το GoogleForm και διαμοιράστηκε διαδικτυακά. Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από 110 εκπαιδευτικούς και η επεξεργασία τους έγινε με υπολογιστικά φύλλα Google. Τα αποτελέσματα φανερώνουν ότι η γραφειοκρατία, ειδικά στη σύνταξη της αίτησης, είναι ο πλέον αποτρεπτικός παράγοντας για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών. Την ίδια άποψη έχουν και μάλιστα πιο έντονα, οι δυο υποομάδες εκπαιδευτικών του δείγματος που είτε κατά το παρελθόν είχαν λάβει μέρος σε τέτοια προγράμματα, είτε είχαν ρόλο συντονιστή στο σχολείο τους. Στο τέλος γίνονται προτάσεις για την υπέρβαση του προβλήματος. 

Βιογραφικά Συγγραφέων

Μιχαήλ Θεοδώρου

Εκπαιδευτικός ΠΕ70
Διευθυντής 1ο Δ.Σ. Φιλιατών «Κωνσταντίνος Ζάππας»
Διδασκαλείο ΕΑΕ
Msc ΕΑΕ

Δήμητρα Γκιόκα

Εκπαιδευτικός ΠΕ 70
Δασκάλα στο Δ.Σ. Αγίου Βλασίου-Καστρίου
Διδασκαλείο Γενικής Αγωγής

Μαρία Ιακωβάκη

Εκπαιδευτικός ΠΕ70
Υποδιευθύντρια 2ου Δ.Σ. Φιλιππιάδας Πρέβεζας
Med, Msc ΕΑΕ

Ιωάννης Μαγγίνας

Εκπαιδευτικός ΠΕ70
Τμήμα ένταξης 1ου Δ.Σ. Φιλιππιάδας Πρέβεζας
Διδασκαλείο ΕΑΕ
Msc, Msc ΕΑΕ, cphd

Λήψεις

Δημοσίευση

2021-11-03

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Θεοδώρου Μ., Γκιόκα Δ., Ιακωβάκη Μ., & Μαγγίνας Ι. (2021). Γραφειοκρατικά Εμπόδια σε Προγράμματα Erasmus+. Επιστήμες Αγωγής, 2021(3), 293–309. https://doi.org/10.26248/.v2021i3.1560

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα