Επαγγελματίες και Παιδιά με Πολλαπλές Αναπηρίες ή Τυφλοκώφωση: Σύγχρονες Προκλήσεις και Προτάσεις

Συγγραφείς

  • Μαρία Παπαζαφείρη Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Βασίλειος Αργυρόπουλος Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2021i2.1535

Λέξεις-κλειδιά:

Οπτική αναπηρία και πολλαπλές αναπηρίες, Τυφλοκώφωση, Επαγγελματικές δεξιότητες, Επιμόρφωση

Περίληψη

Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση του προφίλ επαγγελματιών που εμπλέκονται στις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις των παιδιών με οπτική αναπηρία και πολλαπλές αναπηρίες ή τυφλοκώφωση σε σχέση με τον τρόπο δόμησης του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, τη χρήση εκπαιδευτικού υλικού και μεθόδων επικοινωνίας. Συμμετείχαν 46 Έλληνες επαγγελματίες που εργάζονταν με τον συγκεκριμένο πληθυσμό μαθητών σε ποικιλία εκπαιδευτικών πλαισίων. Η συλλογή δεδομένων έγινε μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων. Για τις ανάγκες της παρούσας μελέτης αναπτύχθηκε ένα πρωτόκολλο συνέντευξης. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν την άμεση ανάγκη επιμόρφωσης των επαγγελματιών αναφορικά με τα ζητήματα εκπαίδευσης του συγκεκριμένου πληθυσμού μαθητών για την ανάπτυξη των απαιτούμενων επαγγελματικών δεξιοτήτων και την ενδυνάμωση των κινήτρων τους να εργαστούν με το συγκεκριμένο πληθυσμό παιδιών ώστε να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις ανάγκες τους. Τα αποτελέσματα βρίσκουν εφαρμογή στη σχεδιασμό προγραμμάτων επιμόρφωσης των επαγγελματιών με στόχο την βελτίωση της εκπαίδευσης των παιδιών αυτών.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Μαρία Παπαζαφείρη, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Μετα-διδακτορική ερευνήτρια
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Επιστημονικό Προσωπικό ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Βασίλειος Αργυρόπουλος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Αναπλ. Καθηγητής
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2021-05-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Παπαζαφείρη Μ., & Αργυρόπουλος Β. (2021). Επαγγελματίες και Παιδιά με Πολλαπλές Αναπηρίες ή Τυφλοκώφωση: Σύγχρονες Προκλήσεις και Προτάσεις. Επιστήμες Αγωγής, 2021(2), 177–198. https://doi.org/10.26248/.v2021i2.1535

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)