Η αξιοποίηση των θετικών ψυχοκοινωνικών δυνάμεων στην επαγγελματική ανάπτυξη των εφήβων κατά τη μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Συγγραφείς

  • Μαρία Αηδόνη
  • Κατερίνα Αργυροπούλου Πανεπιστήμιο Αθηνών

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2021i1.1521

Λέξεις-κλειδιά:

Μετάβαση, ψυχοκοινωνικές δυνάμεις, επαγγελματική ανάπτυξη, σχολικό περιβάλλον, επαγγελματικός προσανατολισμός

Περίληψη

Η μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση προϋποθέτει ευέλικτη προσαρμογή. Η αξιοποίηση των θετικών ψυχοκοινωνικών δυνάμεων αποτελεί σημαντικό μηχανισμό προσαρμογής στη διαχείριση των αλλαγών της εκπαιδευτικής πορείας των εφήβων. Στο παρόν άρθρο παρουσιάζεται η σχέση των θετικών ψυχοκοινωνικών δυνάμεων (ελπίδας και αισιοδοξίας) με ζητήματα επαγγελματικής ανάπτυξης των μαθητών που βρίσκονται στην τελευταία τάξη του δημοτικού σχολείου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η θετική στάση απέναντι στο μέλλον συμβάλλει με αποτελεσματικό τρόπο στην καλλιέργεια της αυτοαντίληψης, της επαγγελματικής διερεύνησης και της ανάπτυξης δεξιοτήτων στοχοθέτησης των μαθητών του δείγματος στη διαχείριση της εκπαιδευτικής και επαγγελματικής τους πορείας. Τα αποτελέσματα συζητούνται στο πλαίσιο του επαγγελματικού προσανατολισμού υποστηρίζοντας τη σημασία του προληπτικού, παιδαγωγικού και δια βίου χαρακτήρα του.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Μαρία Αηδόνη

Eκπαιδευτικός ΠΕ86
Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και τη Συμβουλευτική
Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων

Κατερίνα Αργυροπούλου, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Επίκουρη Καθηγήτρια
Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Λήψης Επαγγελματικών Αποφάσεων
Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Λήψεις

Δημοσίευση

2021-02-15

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Αηδόνη Μ., & Αργυροπούλου Κ. (2021). Η αξιοποίηση των θετικών ψυχοκοινωνικών δυνάμεων στην επαγγελματική ανάπτυξη των εφήβων κατά τη μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επιστήμες Αγωγής, 2021(1), 162–180. https://doi.org/10.26248/.v2021i1.1521

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα