Η αξιοποίηση των θετικών ψυχοκοινωνικών δυνάμεων στην επαγγελματική ανάπτυξη των εφήβων κατά τη μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2021i1.1521Λέξεις-κλειδιά:
Μετάβαση, ψυχοκοινωνικές δυνάμεις, επαγγελματική ανάπτυξη, σχολικό περιβάλλον, επαγγελματικός προσανατολισμόςΠερίληψη
Η μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση προϋποθέτει ευέλικτη προσαρμογή. Η αξιοποίηση των θετικών ψυχοκοινωνικών δυνάμεων αποτελεί σημαντικό μηχανισμό προσαρμογής στη διαχείριση των αλλαγών της εκπαιδευτικής πορείας των εφήβων. Στο παρόν άρθρο παρουσιάζεται η σχέση των θετικών ψυχοκοινωνικών δυνάμεων (ελπίδας και αισιοδοξίας) με ζητήματα επαγγελματικής ανάπτυξης των μαθητών που βρίσκονται στην τελευταία τάξη του δημοτικού σχολείου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η θετική στάση απέναντι στο μέλλον συμβάλλει με αποτελεσματικό τρόπο στην καλλιέργεια της αυτοαντίληψης, της επαγγελματικής διερεύνησης και της ανάπτυξης δεξιοτήτων στοχοθέτησης των μαθητών του δείγματος στη διαχείριση της εκπαιδευτικής και επαγγελματικής τους πορείας. Τα αποτελέσματα συζητούνται στο πλαίσιο του επαγγελματικού προσανατολισμού υποστηρίζοντας τη σημασία του προληπτικού, παιδαγωγικού και δια βίου χαρακτήρα του.