Η Δια Βίου Εκπαίδευση ως δικαίωμα: Πολιτικός λόγος για την Εκπαίδευση των Ατόμων με Αυτισμό
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2020i2.894Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαιδευτική πολιτική, άτομα με αυτισμό, δικαίωμα στην εκπαίδευση, δια βίου εκπαίδευσηΠερίληψη
Το άρθρο μας επικεντρώνεται στην εκπαίδευση των αυτιστικών ατόμων στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης. Εξετάζονται ελληνικά νομοθετικά κείμενα σε συνάρτηση με αντίστοιχα κείμενα διεθνών και υπερεθνικών οργανισμών, ώστε να εντοπιστεί και να αναδειχθεί στο λόγο τους η αναφορά στα αυτιστικά άτομα και στα δικαιώματα που αυτά μπορούν να απολαμβάνουν με απώτερο σκοπό την κοινωνική ένταξή τους και την εισδοχή τους στην αγορά εργασίας. Μέσα από τη μελέτη στατιστικών και πρακτικών που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες, προτείνουμε τη διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού μοντέλου για τα άτομα με διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού το οποίο να λειτουργεί με γνώμονα την ανεξαρτητοποίησή τους και την πολιτική των δικαιωμάτων τους, πλήρως ενταγμένα στην αναμορφωμένη λειτουργία του κράτους πρόνοιας.