H Εφαρμογή της Μελέτης Μαθήματος (Lesson Study) στην Αρχική Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών

Συγγραφείς

  • Μαρία Δάρρα Πανεπιστήμιο Αιγαίου

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2020i2.892

Λέξεις-κλειδιά:

Μελέτη Μαθήματος, αρχική εκπαίδευση εκπαιδευτικών, συνεργατικός σχεδιασμός διδασκαλίας

Περίληψη

Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις αντιλήψεις των υποψήφιων εκπαιδευτικών αναφορικά με το σχεδιασμό της διδασκαλίας μέσω της εφαρμογής της Μελέτης Μαθήματος στο πλαίσιο της αρχικής τους εκπαίδευσης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του εαρινού εξαμήνου του ακαδημαϊκού έτους 2017-18 με τη μέθοδο του ανώνυμου γραπτού ερωτηματολογίου το οποίο συμπληρώθηκε από 112 φοιτητές/τριες του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αιγαίου, οι οποίοι παρακολούθησαν το μάθημα «Ανάλυση του Διδακτικού Πεδίου: Πρακτικές Ασκήσεις Α΄ Φάσης». Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει, ότι επιτυγχάνεται η κινητοποίηση των ασκούμενων εκπαιδευτικών για την κατάκτηση συγκεκριμένων επιδιωκόμενων στόχων και τη βελτίωση των επιδόσεών τους μέσω της εμπειρίας τους στη Μελέτη Μαθήματος, η οποία τους ενεργοποιεί να αναλύουν τα μαθήματά τους με βάση τους επιδιωκόμενους μαθησιακούς στόχους, να διεξάγουν λεπτομερείς συζητήσεις σχετικά με τις εκπαιδευτικές στρατηγικές, όπως είναι οι τεχνικές των ερωτήσεων και πρόβλεψη των απαντήσεων των μαθητών, να κρίνουν το σχέδιο μαθήματος και να αξιολογούν την προσπάθειά τους. Επιπρόσθετα, ως σημαντικότερα πλεονεκτήματα από την εφαρμογή της Μελέτης Μαθήματος αναδεικνύονται η συνεργασία, η επαγγελματική ανάπτυξη των ασκούμενων εκπαιδευτικών, ο αναστοχασμός και η ενεργητική μάθηση που περιλαμβάνει εποικοδομητική συζήτηση, σχεδιασμό, πρακτική, παρατήρηση και ανατροφοδότηση.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Μαρία Δάρρα, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Επίκουρη Καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε.
Ρόδος, Πανεπιστήμιο Αιγαίο

Λήψεις

Δημοσίευση

2020-06-16

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Δάρρα Μ. (2020). H Εφαρμογή της Μελέτης Μαθήματος (Lesson Study) στην Αρχική Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών. Επιστήμες Αγωγής, 2020(2), 30–52. https://doi.org/10.26248/.v2020i2.892

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα