Παιδαγωγική Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη Διδακτική Άσκησητων Φοιτητών/Φοιτητριών
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2020i1.776Λέξεις-κλειδιά:
Πρακτική Άσκηση, φοιτητές, ΤΠΕ, αξιοποίηση Τ.Π.Ε.Περίληψη
Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 57 μελλοντικούς εκπαιδευτικούς του Παιδαγωγικού Τμήματος της Ειδικής Αγωγής, που πραγματοποίησαν την πρακτική τους άσκηση σε Σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Μαγνησίας, στοχεύει να συμβάλλει στην παραπάνω κατεύθυνση. Τα δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν α) από την ποιοτική ανάλυση των «σχεδίων διδασκαλίας» που ο κάθε φοιτητής καλείτε να οργανώσει και να υλοποιήσει στην τάξη που κάνει την πρακτική του άσκηση β) από την ποσοτική ανάλυση των απαντήσεων που έδωσαν οι φοιτητές σε ερωτηματολόγιο που σχεδιάστηκε για την παρούσα έρευνα. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως η αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο για την προετοιμασία του μαθήματος καθώς και οι εφαρμογές γραφείου για τη δημιουργία κυρίως κειμένων (επιπλέον ασκήσεις στα γνωστικά αντικείμενα) συνιστούν την κύρια χρήση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ελάχιστοι φοιτητές, υποστήριξαν τη διδασκαλία τους με συνεργατικά εργαλεία τεχνολογιών (web 2.0) ή άλλες εφαρμογές εκπαιδευτικού λογισμικού.