Επαγγελματική Ταυτότητα σε Σχηματισμό: Προπτυχιακοί Φοιτητές Αντιλαμβάνονται και Περιγράφουν τον Εαυτό τους ως Εκπαιδευτικό

Συγγραφείς

  • Βασιλική Σ. Φωτοπούλου, Δρ. Πανεπιστήμιο Πατρών

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2019i3.752

Λέξεις-κλειδιά:

Επαγγελματική ταυτότητα, εκπαιδευτικός, προπτυχιακοί φοιτητές, Πανεπιστήμιο Πατρών

Περίληψη

Στην παρούσα εργασία εξετάζονται τα εμπειρικά δεδομένα μιας έρευνας, που αφορά στις απόψεις προπτυχιακών φοιτητών του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΕΑΠΗ) του Πανεπιστημίου Πατρών σχετικά με τον τρόπο που αντιλαμβάνονται και περιγράφουν τον εαυτό τους ως εκπαιδευτικό. Ειδικότερα, διερευνώνται οι απόψεις 120 φοιτητών για τον τρόπο που προσέγγισαν και βίωσαν τον επαγγελματικό τους εαυτό κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης στο τρίτο έτος σπουδών τους. Αναλυτικότερα, μελετώνται οι παράμετροι και τα ζητήματα που απασχόλησαν τους φοιτητές, μέσα από τη βιωματική κυρίως προσέγγιση του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού, και τα οποία φαίνεται να επηρεάζουν και να διαμορφώνουν την επαγγελματική υπόσταση και αντίληψή τους ως εκπαιδευτικών. Από τα αποτελέσματα της εργασίας προέκυψε ότι οι φοιτητές μέσα από την πληθώρα των στοιχείων που ανέδειξαν φαίνεται ότι αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους ως εκπαιδευτικό και ταυτόχρονα προσεγγίζουν την πολυδιάστατη φύση της ταυτότητας του εκπαιδευτικού. Παράλληλα, μέσα από την απόκτηση εκπαιδευτικών εμπειριών στο σχολικό πλαίσιο σε συνδυασμό με το προσωπικό στοιχείο συγκροτούν την επαγγελματική τους ταυτότητα μέσω της οποίας είναι σε θέση να προσδιορίσουν και να οραματιστούν τον εαυτό τους ως εν ενεργεία εκπαιδευτικό στο σχολικό πλαίσιο.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Βασιλική Σ. Φωτοπούλου, Δρ., Πανεπιστήμιο Πατρών

Ε.ΔΙ.Π., Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Πανεπιστήμιο Πατρών

Λήψεις

Δημοσίευση

2019-10-21

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Φωτοπούλου Β. Σ. (2019). Επαγγελματική Ταυτότητα σε Σχηματισμό: Προπτυχιακοί Φοιτητές Αντιλαμβάνονται και Περιγράφουν τον Εαυτό τους ως Εκπαιδευτικό. Επιστήμες Αγωγής, 2019(3), 211–232. https://doi.org/10.26248/.v2019i3.752

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα