Απόψεις δασκάλων νομού Ρεθύμνου αναφορικά με τους τρόπους αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού μαθητών/τριών
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2025i2.1914Λέξεις-κλειδιά:
Σχολικός εκφοβισμός, απόψεις, δάσκαλοι, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, θύμα, θύτης, τάξη, σχολική μονάδαΠερίληψη
Στην παρούσα μελέτη διερευνώνται οι απόψεις δασκάλων σχετικά με τους τρόπους αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού μαθητών/τριών. Με τη μέθοδο της σκόπιμης δειγματοληψίας επελέγησαν τέσσερις δάσκαλοι/ες δημόσιων σχολείων του Ν. Ρεθύμνου με τους/τις οποίους/ες πραγματοποιήθηκαν δια ζώσης ημιδομημένες συνεντεύξεις. Οι συνεντεύξεις απομαγνητοφωνήθηκαν και αναλύθηκαν με τη χρήση θεματικής ανάλυσης. Από την ανάλυση του υλικού προέκυψαν τέσσερις βασικές θεματικές κατηγορίες που αφορούν τις απόψεις των δασκάλων για τους τρόπους αντιμετώπισης: (α) σε ατομικό επίπεδο για το θύμα, (β) σε ατομικό επίπεδο για τον θύτη, (γ) σε επίπεδο σχολικής τάξης και (δ) σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Τα ευρήματα της παρούσας μελέτης συμβάλλουν στην περαιτέρω κατανόηση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού κατά τη σχολική ηλικία στην Ελλάδα.