Η αξιολόγηση στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου: συγκριτική θεώρηση

Συγγραφείς

  • Χριστίνα Νικήτα
  • Ελισάβετ Λαζαράκου Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Κωνσταντίνος Μαλαφάντης Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Κωνσταντίνα Τσώλη Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2025i1.1880

Λέξεις-κλειδιά:

διαμορφωτική αξιολόγηση, εναλλακτικές τεχνικές αξιολόγησης, Νηπιαγωγείο, Δημοτικό Σχολείο, συμπερίληψη, μετάβαση

Περίληψη

Η εργασία εστιάζεται αφενός στην εξέταση των τεχνικών που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για την αξιολόγηση των μαθητών τους στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου και αφετέρου στην ανάδειξη των αντιλήψεών τους αναφορικά με την αξιολόγηση στις δύο αυτές τάξεις καθώς επίσης και στον  εντοπισμό των παραγόντων που οδηγούν στη διαφοροποίηση των αντιλήψεων αυτών. Υιοθετεί την ποσοτική μεθοδολογία με τη χρήση αυτοσχέδιου ερωτηματολογίου, το οποίο βασίστηκε στο Teacher Formative Assessment Practice Scale των Yan & Pastore (2022). Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 127 εκπαιδευτικοί, οι 65 από τους οποίους ήταν δάσκαλοι με προϋπηρεσία στην Α΄ τάξη την τελευταία πενταετία και οι υπόλοιποι 62 ήταν νηπιαγωγοί. Η έρευνα έδειξε ότι οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί διαφοροποιούνται ως προς τις εφαρμοζόμενες τεχνικές αξιολόγησης. Αμφότεροι εφαρμόζουν αρχές διαμορφωτικής αξιολόγησης και αξιοποιούν πρακτικές συμπερίληψης με τους νηπιαγωγούς να έχουν το προβάδισμα. Η έρευνα επιδιώκει να εμπλουτίσει τη γνώση σχετικά με τους παράγοντες που δυσχεραίνουν την ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Χριστίνα Νικήτα

Νηπιαγωγός
Msc

Ελισάβετ Λαζαράκου, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Επίκ. Καθηγήτρια
Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.

Κωνσταντίνος Μαλαφάντης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Καθηγητής
Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.

Κωνσταντίνα Τσώλη, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Αναπλ. Καθηγήτρια
Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.

Λήψεις

Δημοσίευση

2025-03-07

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Νικήτα Χ., Λαζαράκου Ε., Μαλαφάντης Κ., & Τσώλη Κ. (2025). Η αξιολόγηση στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου: συγκριτική θεώρηση. Επιστήμες Αγωγής, 2025(1), 63–78. https://doi.org/10.26248/edusci.v2025i1.1880

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)