Η αξιολόγηση στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου: συγκριτική θεώρηση
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2025i1.1880Λέξεις-κλειδιά:
διαμορφωτική αξιολόγηση, εναλλακτικές τεχνικές αξιολόγησης, Νηπιαγωγείο, Δημοτικό Σχολείο, συμπερίληψη, μετάβασηΠερίληψη
Η εργασία εστιάζεται αφενός στην εξέταση των τεχνικών που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για την αξιολόγηση των μαθητών τους στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου και αφετέρου στην ανάδειξη των αντιλήψεών τους αναφορικά με την αξιολόγηση στις δύο αυτές τάξεις καθώς επίσης και στον εντοπισμό των παραγόντων που οδηγούν στη διαφοροποίηση των αντιλήψεων αυτών. Υιοθετεί την ποσοτική μεθοδολογία με τη χρήση αυτοσχέδιου ερωτηματολογίου, το οποίο βασίστηκε στο Teacher Formative Assessment Practice Scale των Yan & Pastore (2022). Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 127 εκπαιδευτικοί, οι 65 από τους οποίους ήταν δάσκαλοι με προϋπηρεσία στην Α΄ τάξη την τελευταία πενταετία και οι υπόλοιποι 62 ήταν νηπιαγωγοί. Η έρευνα έδειξε ότι οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί διαφοροποιούνται ως προς τις εφαρμοζόμενες τεχνικές αξιολόγησης. Αμφότεροι εφαρμόζουν αρχές διαμορφωτικής αξιολόγησης και αξιοποιούν πρακτικές συμπερίληψης με τους νηπιαγωγούς να έχουν το προβάδισμα. Η έρευνα επιδιώκει να εμπλουτίσει τη γνώση σχετικά με τους παράγοντες που δυσχεραίνουν την ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου.