Αντιλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη γονική εμπλοκή σε σχολεία της παραμεθορίου

Συγγραφείς

  • Αγγελίνα Πορταΐτισσα Πετρίδενα
  • Πατρίτσια Γερακοπούλου Ιόνιο Πανεπιστήμιο

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i3.1828

Λέξεις-κλειδιά:

Γονική Εμπλοκή, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Παραμεθόριος, Αναπαραστάσεις, Πρακτικές, Εκπαιδευτικοί

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα στοχεύει στην αποτύπωση των αντιλήψεων και εμπειριών των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Δημοτικά σχολεία της παραμεθορίου σχετικά με τη γονική εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Διεξήχθησαν ημιδομημένες συνεντεύξεις με δέκα (10) γυναίκες εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε δύο (2) παραμεθόριες νησιωτικές περιοχές, προκειμένου να αναδειχθούν εμπειρίες και νοηματοδοτήσεις αναφορικά με τη συμμετοχή των γονέων στη σχολική ζωή. Το υλικό των συνεντεύξεων μεταγράφηκε και υποβλήθηκε σε θεματική ανάλυση περιεχομένου. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι οι συμμετέχουσες αντιλαμβάνονται τη γονική εμπλοκή ως μια διαρκή, αμφίδρομη επικοινωνία γονέων – εκπαιδευτικών, με βασικές μορφές τη συμμετοχή των γονέων στην κατ’ οίκον μελέτη των παιδιών, και την ενεργό εμπλοκή τους στη σχολική ζωή. Ως παράγοντες διαμόρφωσης αυτής αναδείχθηκαν οι αντιλήψεις, οι στάσεις και οι πεποιθήσεις των εμπλεκόμενων μερών έτσι όπως αυτές αναπτύσσονται στο πλαίσιο της ιδιαίτερης κουλτούρας των δύο αυτών περιοχών.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Αγγελίνα Πορταΐτισσα Πετρίδενα

Δασκάλα (ΠΕ70)

Πατρίτσια Γερακοπούλου, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Επίκουρη Καθηγήτρια
Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Μέλος ΣΕΠ ΕΑΠ

Λήψεις

Δημοσίευση

2024-12-03

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Πορταΐτισσα Πετρίδενα Α., & Γερακοπούλου Π. (2024). Αντιλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη γονική εμπλοκή σε σχολεία της παραμεθορίου. Επιστήμες Αγωγής, 2024(3), 113–132. https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i3.1828

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)