Η χαρισματικότητα στην Εκπαίδευση· παιδαγωγική ευλογία ή «ρατσιστική» κατάρα;
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i3.1826Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαιδευτικό σύστημα, χαρισματικά παιδιά, ρατσισμός, σχολική αριστείαΠερίληψη
Πέρα από τα κλασικά και γνωστά ζητήματα που αφορούν τα χαρισματικά παιδιά και τη διαχείρισή τους στο σχολείο -τα οποία ωστόσο ολοένα διευρύνονται, εφόσον προκύπτουν νέα ερευνητικά δεδομένα- στη συζήτηση για τη χαρισματικότητα εντάσσονται και ζητήματα όπως το γιατί είναι απαραίτητη η ενασχόληση με τα χαρισματικά παιδιά, το αν τα παιδιά αυτά πρέπει ή όχι να εντάσσονται στη κατηγορία των «ειδικών παιδιών», αλλά και το πόσο πιθανό είναι να υπάρχει οποιαδήποτε ρατσιστική διάσταση στο διαχωρισμό των παιδιών σε χαρισματικά και μη. Στη βιβλιογραφική αυτή εργασία, αφού παρουσιάζεται συνοπτικά μια θεωρητική προσέγγιση των βασικών πτυχών του ζητήματος, με βάση την τρέχουσα επιστημονική έρευνα, επιδιώκεται μια εμπεριστατωμένη τοποθέτηση στα παραπάνω ζητήματα, ώστε η χαρισματικότητα στην Εκπαίδευση να αντιμετωπίζεται όσο περισσότερο σφαιρικά και -κυρίως- όσο περισσότερο αποτελεσματικά γίνεται.