Παιδαγωγική κατάρτιση εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Απόψεις καθηγητών ‘καθηγητικών’ σχολών
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i2.1820Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαίδευση εκπαιδευτικών, Παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση, Παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, Καθηγητές εκπαιδευτικώνΠερίληψη
Παρά την αναγνωρισμένη συμβολή της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών στην αποτελεσματικότητά τους, επισημαίνονται ανεπάρκειες και αδυναμίες των προγραμμάτων σπουδών προετοιμασίας εκπαιδευτικών. Ειδικότερα, η παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αποτελεί ακόμη ζητούμενο και όχι μόνο για την ελληνική πραγματικότητα. Σε ό,τι αφορά την ελληνική πραγματικότητα, από το 1997 έχει τεθεί το ζήτημα αυτό σε επίπεδο εκπαιδευτικής πολιτικής (Ν. 2525). Στο παρόν άρθρο κρίθηκε αναγκαίο να εστιάσουμε στην καταγραφή των απόψεων των καθηγητών των εκπαιδευτικών. Στόχος της έρευνας ήταν να καταγραφούν οι απόψεις των καθηγητών εκπαιδευτικών αναφορικά με την παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση των φοιτητών τους και ειδικότερα αναφορικά με τη διάρκεια, την οργάνωση και το περιεχόμενο που κρίνουν ότι θα πρέπει να έχει αυτή η κατάρτιση. Στην έρευνα συμμετείχαν 166 μέλη ΔΕΠ των λεγόμενων ‘καθηγητικών’ σχολών και προέκυψαν χρήσιμες πληροφορίες αναφορικά με την οργάνωση και το περιεχόμενο που θεωρούν ότι θα πρέπει να έχει η παιδαγωγική κατάρτιση των υποψήφιων εκπαιδευτικών, καθώς και με τα εμπόδια που υπάρχουν στην εδραίωση των σχετικών πρακτικών και πολιτικών.