Τραύμα και Ενσυναίσθηση: διερεύνηση απόψεων υποψήφιων εκπαιδευτικών για τη διαχείρισή τους στο Δημοτικό Σχολείο

Συγγραφείς

  • Χαράλαμπος Ματσκαλίδης Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i3.1732

Λέξεις-κλειδιά:

Τραυματικά ιστορικά γεγονότα, ιστορική ενσυναίσθηση, Διδακτική της Ιστορίας, εκπαίδευση εκπαιδευτικών

Περίληψη

Μια από τις σύγχρονες κατευθύνσεις της διδακτικής της ιστορίας προτάσσει την προσέγγιση τραυματικών/επίμαχων γεγονότων, τα οποία σκοπίμως για χρόνια παρέμειναν στη λήθη. Τα ιστορικά αυτά θέματα διαφαίνονται να αποτελούν εύφορο έδαφος για την καλλιέργεια κριτικής ιστορικής σκέψης, ιδίως μέσω της αξιοποίησης εργαλείων που αποσκοπούν στην «ιστορική ενσυναίσθηση». Η παρούσα, λοιπόν, μελέτη αποσκοπεί στη χαρτογράφηση των απόψεων των υποψηφίων δασκάλων όσον αναφορά τη διδασκαλία «τραυματικών» ιστορικών γεγονότων μέσω της αξιοποίησης της «ιστορικής ενσυναίσθησης». Τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν την ουσιαστική εμβάθυνση στο περιεχόμενο των προαναφερθέντων εννοιών, καθώς και την θετική στάση και προθυμία των εν δυνάμει δασκάλων για προσέγγιση «τραυματικών» γεγονότων μέσω της «ιστορικής ενσυναίσθησης».

Βιογραφικό Συγγραφέα

Χαράλαμπος Ματσκαλίδης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Εκπαιδευτικός ΠΕ70
M.Ed. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Δ.Μ

Λήψεις

Δημοσίευση

2023-11-14

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Ματσκαλίδης Χ. (2023). Τραύμα και Ενσυναίσθηση: διερεύνηση απόψεων υποψήφιων εκπαιδευτικών για τη διαχείρισή τους στο Δημοτικό Σχολείο. Επιστήμες Αγωγής, 2023(3), 29–49. https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i3.1732

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα