Η Ευρωπαϊκή Διάσταση του Ρόλου του Έλληνα Εκπαιδευτικού: Εμπειρική Προσέγγιση

Συγγραφείς

  • Δ.

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i3.1704

Λέξεις-κλειδιά:

Εθνική ταυτότητα, εκπαιδευτικός, Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, κρίση χρέους

Περίληψη

This study examines the attitudes of Greek teachers towards Europe in relation with their national identity. Because of the Greek debt crisis and Greece's entrance to IMF and EFSM mechanisms, two successive researches were conducted using the same questionnaire (the first in 1036 and the second in 482 teachers from all over Greece in 2009 and 2011 respectively). The statistical analysis showed that there is a shift away from European orientation, a finding that is attributed to economic difficulties.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Δ.

Εκπαιδευτικός ΠΕ06-09
Μεταδιδακτορικός Ερευνητικός Εταίρος Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ
Ειδικός Επιστήμων ΠΔ/407 Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2015-09-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Παπαοικονόμου Α. (2015). Η Ευρωπαϊκή Διάσταση του Ρόλου του Έλληνα Εκπαιδευτικού: Εμπειρική Προσέγγιση. Επιστήμες Αγωγής, 2015(3), 57–73. https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i3.1704

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα