Η ποιότητα της επιχειρηματολογίας των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος σχετικά με τη θερμότητα και τη θερμοκρασία

Συγγραφείς

  • Ρόζα Σαράμπαλη Κασιαλμά Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
  • Γεώργιος Στύλος Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
  • Θ. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i2.1699

Λέξεις-κλειδιά:

Επιχειρηματολογία, γραπτά επιχειρήματα, θερμότητα, θερμοκρασία, Φυσικές Επιστήμες

Περίληψη

Η επιχειρηματολογία αποτελεί βασική δεξιότητα επιστημονικού συλλογισμού και θεωρείται σημαντική επιδίωξη της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της ποιότητας των γραπτών επιχειρημάτων των φοιτητών/τριων για τη θερμότητα και τη θερμοκρασία. Το δείγμα της έρευνας αποτελούν 95 φοιτητές/τριες του πρώτου έτους του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε γραπτό ερωτηματολόγιο ανοιχτού τύπου. Η ανάλυση των απαντήσεων των φοιτητών/τριων πραγματοποιήθηκε με κλίμακες διαβαθμισμένων κριτηρίων που αξιολογούν σε επίπεδα τη δομή και το περιεχόμενο των επιχειρημάτων τους. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι ο μέσος όρος των επιχειρημάτων των φοιτητών/τριων είναι χαμηλός. Τέλος, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το φύλο των φοιτητών/τριων και η κατεύθυνση σπουδών που είχαν επιλέξει στο Λύκειο, δεν συσχετίζονται με τα επιχειρήματά τους, τόσο ως προς την δομή, όσο και ως προς το περιεχόμενο.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Ρόζα Σαράμπαλη Κασιαλμά, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Εκπαιδευτικός, Μsc,
Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Γεώργιος Στύλος, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

ΕΔΙΠ, Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε.
Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Θ. , Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε.
Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Λήψεις

Δημοσίευση

2023-06-27

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Σαράμπαλη Κασιαλμά Ρ., Στύλος Γ., & Κώτσης Κ. (2023). Η ποιότητα της επιχειρηματολογίας των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος σχετικά με τη θερμότητα και τη θερμοκρασία. Επιστήμες Αγωγής, 2023(2), 162–179. https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i2.1699

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)