Εννοιολογήσεις εκπαιδευτικών για την μεταναστευτική εκπαιδευτική πολιτική για την ένταξη μεταναστών και προσφύγων μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα

Συγγραφείς

  • Παναγιώτης Γιαβρίμης Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • Σοφία Δημητριάδου

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i2.1691

Λέξεις-κλειδιά:

Μετανάστευση, εκπαιδευτική πολιτική, Β/θμια εκπαίδευση

Περίληψη

Σκοπός της εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης σχετικά με την εκπαιδευτική πολιτική για την ένταξη μεταναστών/προσφύγων στο ελληνικό σχολείο. Στην έρευνα πήραν μέρος εννέα εκπαιδευτικοί της Β/θμιας εκπαίδευσης, δυο άντρες και επτά γυναίκες με πολυετή προϋπηρεσία στο δημόσιο σχολείο. Για την συλλογή των δεδομένων της έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική έρευνα μέσω του εργαλείου της ημιδομημένης συνέντευξης. Από τα ευρήματα της έρευνας διαφάνηκε ότι όσον αφορά στην εκπαιδευτική ένταξη των μεταναστών/προσφύγων μαθητών οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν ότι η γλώσσα, που πρέπει να διδάσκεται ως παράγοντας υποστήριξης της προσαρμογής τους στην εκπαίδευση και στην ελληνική κοινωνία είναι η ελληνική. Υπάρχουν ελάχιστοι εκπαιδευτικοί, που αναφέρονται στη συμβολή, που μπορεί να έχει μητρική γλώσσα και η σημασία της ένταξης του πολιτισμικού τους κεφαλαίου. Παράλληλα στα θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής οι περισσότεροι τόνισαν τα προβλήματα στις υλικοτεχνικές υποδομές και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Παναγιώτης Γιαβρίμης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Αναπληρωτής Καθηγητής
Τμήμα Κοινωνιολογίας
Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Σοφία Δημητριάδου

MSc Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Εκπαιδευτικός Β/θμιας

Λήψεις

Δημοσίευση

2023-06-27

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Γιαβρίμης Π., & Δημητριάδου Σ. (2023). Εννοιολογήσεις εκπαιδευτικών για την μεταναστευτική εκπαιδευτική πολιτική για την ένταξη μεταναστών και προσφύγων μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα. Επιστήμες Αγωγής, 2023(2), 7–22. https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i2.1691

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα