Γνωστικά Χαρακτηριστικά της Κατάθλιψης στη Σχολική Ηλικία και Προγράμματα Παρέμβασης
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i1.1643Λέξεις-κλειδιά:
παιδική ηλικία, κατάθλιψη, γνωστικές θεωρίες, προγράμματα παρέμβασης, ψυχική ανθεκτικότηταΠερίληψη
Στο άρθρο αυτό διερευνούμε τα γνωστικά χαρακτηριστικά της κατάθλιψης στην παιδική ηλικία και παραθέτουμε επιλεκτικά ορισμένες γνωστικές θεωρίες, οι οποίες προσπαθούν να καταγράψουν και ερμηνεύσουν την εμφάνιση και διατήρηση της. Παρουσιάζουμε, επίσης, προγράμματα παρέμβασης για τη βελτίωση της αυτοβιογραφικής μνήμης που βασίζονται σε αυτές τις θεωρίες και στοχεύουν στην καλλιέργεια της ψυχικής ανθεκτικότητας στη παιδική ηλικία. Μέσα από το άρθρο διαφαίνονται οι επιπτώσεις της κατάθλιψης καθώς και η επιτακτική ανάγκη ανάπτυξης και εφαρμογής προγραμμάτων παρέμβασης που στοχεύουν κυρίως στην πρόληψη, επισημαίνοντας παράλληλα την έλλειψη τέτοιων προγραμμάτων στον Ελλαδικό χώρο.