Πως Αναπαρίσταται η Δικαιοσύνη κατά τη Διαδικασία Επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης; Δίνοντας «Φωνή» στους Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικούς
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2022i3.1636Λέξεις-κλειδιά:
Προφορική συνέντευξη, κριτήρια-διαδικασία επιλογής, θεωρία δικαιοσύνης του AdamsΠερίληψη
Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να δώσει φωνή στους συμμετέχοντες υποψηφίους στη διαδικασία επιλογής διευθυντών/ντριών σχολείων κατά τις κρίσεις του 2017 ώστε να εκφράσουν την άποψη τους περί δίκαιης αντιμετώπισής τους από τα μέλη του αρμόδιου συμβούλιου επιλογής κατά την προφορική συνέντευξη. Εστίαση έγινε σε μια διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για τη συγκέντρωση των δεδομένων χορηγήθηκε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο στο οποίο ανταποκρίθηκαν οι 61 από του 96 συμμετέχοντες στη διαδικασία επιλογής. Η μεθοδολογία ανάλυσης των δεδομένων περιλαμβάνει ποσοτικές αναλύσεις περιγραφικής αλλά κυρίως επαγωγικής στατιστικής. Για την ερμηνεία των δεδομένων αξιοποιήθηκε η θεωρία της δικαιοσύνης του Adams. Φάνηκε ότι η πλειονότητα των συμμετεχόντων εκτιμούν ότι αντιμετωπίστηκαν δίκαια από το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής κατά την προφορική συνέντευξη αλλά ότι στην περίπτωση των συνυποψηφίων τους το συμβούλιο επιλογής λειτούργησε μεροληπτικά. Η στάση δε αυτή του συμβουλίου έκριναν ότι οφείλεται στην προηγούμενη υπηρεσιακή ή προσωπική σχέση των υποψήφιων με τα μέλη του συμβουλίου επιλογής και στην κομματική εμπλοκή. Προτάσεις σε επίπεδο εκπαιδευτικής πολιτικής προτάσσονται.